یک روز شاد برای کودکان ۳ تا ۹ ساله در کانون امام رضا(ع)

همزمان با سالروز ورود امام خمینی به میهن اسلامی، یک روز شاد برای کودکان ۳ تا ۹ ساله در کانون امام رضا(ع) مسجد القصی اراک با هدف ارتقاء مهارت های فردی برگزار می شود.

خبرگزاری شبستان- استان مرکزی؛ حکیمه پاکباز: کانون فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام، مسجد الاقصی اراک از کانون ها و مساجد فعال سطح شهر است که فعالیت های فرهنگی گسترده ای را با هدف جذب افراد به مسجد در گروه های سنی مختلف برگزار می کند و امروز پذیرای حضور اقشار مختلف از همه نقاط شهر به این پایگاه دینی است.

این کانون فرهنگی با روش های خاص و خلاقانه همواره توانسته در جذب و گرایش اقشار مختلف از کودکی تا بزرگسالی به مسجد نقش آفرین باشد و با برپایی مهد کودک و اجرای ویژه برنامه های شاد و متنوع در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی به تبیین فرهنگ دینی، اسلامی و انقلابی پرداخته است.

این بار نیز همزمان با ۱۲ بهمن، سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی شاهد برگزاری یک روز شاد در کانون برای بچه های ۳ تا ۹ سال هستیم که شرکت کنندگان یک روز شاد را در کنار هم تجربه می کنند.

یک روز شاد برای کودکان ۳ تا ۹ ساله در کانون امام رضا(ع)

کانون فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام این بار کارگاه ماکارنگ را با هدف مهارت افزایی، بازی گروهی و نشاط و شادابی در بین بچه های مسجد راه اندازی کرده است که این کارگاه سبب افزایش خلاقیت، تقویت تمرکز، هماهنگی چشم و دست و تقویت حرکات ظریف در بچه ها می شود.

این برنامه جذاب در روز پنج شنبه ۱۲ بهمن ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در مسجد الاقصی اراک، واقع در خیابان دانشگاه برگزار خواهد شد و علاقمندان به شرکت در این جشن می توانند برای ثبت نام با شماره ۰۹۱۸۴۳۴۵۳۵۶ تماس گرفته و بعد از ثبت نام در این برنامه حضور یابند.

روش های نوین و جذاب از برنامه های کانون برای جذب به مسجد

یک روز شاد برای کودکان ۳ تا ۹ ساله در کانون امام رضا(ع)

مسئول واحد خواهران کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) با اشاره به اهمیت حضور جوانان در مسجد، بیان کرد: امروز شاهد گرایش همگان به فضای مجازی و دوری از فعالیت های اجتماعی هستیم که مجموعه فرهنگی مسجد الاقصی و کانون امام رضا (ع) همواره در حال انجام روش های جدید برای جذب جوانان به مسجد و دوری آنها از فضای مخرب مجازی است.

 فاطمه روشن با اشاره به استقبال بچه ها و تقدیر و تشکر والدین از اینگونه فعالیت های کانون، بیان کرد: ما به درخواست والدین همواره در حال برنامه ریزی و طراحی روش های نوین برای جذب و گرایش جوانان به مساجد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه احیای کارکردهای مساجد امری ضروری است، بیان کرد: مساجد همواره پایگاهی برای همه امور بوده و این پایگاه ها باید حفظ شود.

فعالیت کانون خواهران امام رضا(ع) مورد اقبال گسترده

یک روز شاد برای کودکان ۳ تا ۹ ساله در کانون امام رضا(ع)

مجتبی ظهیری به فعالیت گسترده خواهران در مسجد الاقصی در کنار فعالیت های برادران اشاره کرد و گفت: واحد خواهران کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) بسیار فعال در امور مختلف است و بحمدالله برنامه ها و فعالیت های بانوان مورد اقبال گسترده به ویژه از سوی دختران نوجوان و جوان قرار گرفته است.

مسئول کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) مسجد الاقصی اراک، راه اندازی مهد قرآن و پیش دبستانی یاران مهدی (عج) را سرآغاز جذب کودکان به مسجد دانست و بیان کرد: برنامه های شاد و جذاب این مهد سبب ماندگاری بچه ها در مسجد شده است.

کانون های مساجد خنثی کننده توطئه های فرهنگی دشمنان

یک روز شاد برای کودکان ۳ تا ۹ ساله در کانون امام رضا(ع)

ظهیری همچنین از برگزاری کلاس های هنری، فرهنگی، ورزشی و قرآنی در کانون فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام، مسجد الاقصی اراک خبر داد و گفت: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان امری ضروری است که به همین منظور کلاس های مختلفی در این کانون در طول سال به ویژه ایام تابستان برگزار می شود.

مسئول کانون فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام همچنین به برگزاری کلاس های قصه گویی کودکان در مهد قرآن اشاره کرد و ادامه داد: در کنار برنامه های مهد قرآن قصه های قرآنی با هدف آشنایی بچه ها با اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، پیامبران و امامان و مشاهیر قرآنی اجرا می شود.

وی همچنین به برگزاری کلاس های بازی و زبان ویژه کودکان ۴ تا ۷ سال نیز اشاره کرد و ادامه داد: کلاس های پیش دبستانی و پیش طلایی (مهد قرآن ۳ تا ۶ سال) چرتکه، زبان، خلاقیت، نقاشی و ریاضی، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، نمایش ویژه گروه سنی ۶ تا ۸ سال و ۸ سال به بالا، خیاطی، قلاب بافی، مکرومه بافی، نمد، گل آرایی، ساخت ماگ، عروسک بافی، نمد، تریکو بافی، کیف دوزی با چرم، عرسک های روسی، تزریقات و... و. از دیگر برنامه های این کانون در طول سال است.

کد خبر 1747062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha