نرخ بیکاری در لرستان ۹ درصد کاهش یافته است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه نرخ بیکاری در لرستان ۹ درصد کاهش یافته است، گفت: با توجه به عقب ماندگی هایی که به طور تاریخی در لرستان وجود دارد، باید به این استان نگاه ویژه شود و شتاب پروژه های عمرانی و زیرساختی را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، داود منظور، امروز(۱۰ بهمن)،  در جمع اهالی روستای تاج امیر لرستان به ظرفیت های آبی لرستان، گلستان، گیلان، مازندران و خوزستان اشاره کرد و اظهارداشت: تلاش دولت سیزدهم بر این است که نعمت ارزشمند آب به خوبی مدیریت و ذخیره سازی و با بهره وری مناسب به کار گرفته شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه ۱۵ میلیارد دلار کالای اساسی سالانه وارد کشور می شود که نشان می دهد از ظرفیت های خدادادی موجود به خوبی استفاده نشده است، افزود: ظرفیت های کشور  در بخش های مختلف باید تقویت شود تا بخشی از این واردات در داخل به مرحله تولید برسد.

وی با اشاره به ظرفیت استان لرستان در راستای تامین بخش بزرگی از نیازهای کشور به کالاهای اساسی خاطرنشان کرد: از امتیازهای مهم لرستان ظرفیت های توسعه کشاورزی، صنعتی و دامداری است.

منظور یادآور شد: حمایت از بخش کشاورزی سیاست اصلی دولت سیزدهم است و در سال گذشته با خرید تضمینی گندم و با تصویب قیمت مناسب، ۱۰ و نیم میلیون تن گندم در کشور خریداری شد که در ارتباط با دانه های روغنی، برنج و سایر کالاهای اساسی نیز باید رویکرد مشابهی داشته باشیم تا به زودی جشن خودکفایی کشور را در تولید این محصولات برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز کشور با وجود همه فشارهای خارجی، سرافرازانه و مقتدرانه رو به سوی پیشرفت نهاده و صحنه سازندگی و کارآفرینی شده است، گفت: دولت سیزدهم خود را متعهد به نزدیک کردن شاخص های توسعه یافتگی، عدالت بین استانی و توزان توسعه می داند و بنا دارد پروژه های ناتمام مانده در سالیان گذشته را به نتیجه برساند.

منظور گفت: در استان لرستان نرخ بیکاری ۹ درصد کاهش یافته و نرخ رشد اقتصادی این استان طی ۲ سال گذشته شتاب چشمگیری یافته است.

وی با اشاره به اینکه سد تاج امیر در سال ۹۰ شروع و تا ابتدای این دولت پیشرفت آن حدود ۴۰ درصد بود، یادآور شد: اهتمام دولت سیزدهم و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) امروز به نتیجه رسیده و با تکمیل، آبگیری و بهره برداری از آن، آب شرب بهداشتی در اختیار روستاها و شهر نورآباد قرار خواهد گرفت و ۴۰۰ هکتار از اراضی منطقه نیز آبی خواهد شد.

کد خبر 1747117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha