شبستان گزارش می‌دهد؛

تئاتر یکی از ابزارهای مهم هنری برای جذب جوانان به مساجد است

اجرای گروه تئاتر سایه ها در کانون فرهنگی هنری سردار شهید عاصمی ‌کرمانشاه
تئاتر یکی از ابزارهای مهم هنری برای جذب جوانان به مساجد است

حجت الاسلام جلالی گفت: تئاتر یکی از ابزارهای مهم هنری برای جذب جوانان به مساجد است و کانون‌ها باید تخصصی وارد این عرصه شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، نخستین جشنواره «تئاتر شبستان» با هدف تقویت، تحکیم بخشی و حمایت از گروه‌های نمایشی بچه های مسجد در بین اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، با توجه به اینکه ظرفیت عظیمی در حمایت از گروه‌های سرود کانون‌های مساجد فراهم شده،   جشنواره تئاتر شبستان فرصت مغتنمی را برای گروه‌های نمایشی در بستر مساجد فراهم کرده است.

 این جشنواره رسما پس از فراخوان سراسری که اوایل آبان ماه در بین گروه‌های نمایشی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور اعلام شد و مراحل کار انجام و در نهایت ۱۸ اسفند ماه جاری مراسم پایانی جشنواره ملی شبستان در تهران برگزار خواهد شد.

تئاتر یکی از ابزارهای مهم هنری برای جذب جوانان به مساجد است

 باید تئاتر را در مساجد ترویج دهیم 

حجت الاسلام جواد جلالی درحاشیه برگزاری تئاتر شبستان در مسجد شهید عاصمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری از استان شبستان با اشاره به تاثیر برگزاری تئاتردر مسجد، گفت:جوانان به عنوان آینده سازان جامعه اسلامی از بزرگ ترین سرمایه های این کشور به شمار میروند و تلاش در جهت توسعه آگاهی های دینی آنان از اهمیت به سزایی برخوردار است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه افزود: با ترویج تئاتر در مساجد می توان جوانان بیشتری را جذب مسجد کرد تا گزند دشمنان دور بمانند.

وی خاطر نشان کرد:بعد از فراخوان تئاتر شبستان ۱۷ گروه نمایشی  از کانون های مساجد استان کرمانشاه به مراحله بعد راه یافتند که ۱۶ کانون از کرمانشاه و یک کانون از شهرستان اسلام آباد غرب است.

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: این گروه های نمایشی در حوزه های کودکان، نوجوانان و عمومی اثر خلاق کردند. امیدواریم شاهد فعالیت بیشتری از کانون ها در اجرای گروه های نمایشی باشیم.

تئاتر یکی از ابزارهای مهم هنری برای جذب جوانان به مساجد است

حضور خودجوش جوانان در تماشای تئاتر نمایشی سایه

در ادامه  معصومه غلامی با بیان اینکه استقبال خوبی از تئاتر شبستان در مسجد شد، گفت: همزمان با برگزاری اولین جشنواره تئاتر شبستان ‌ویژه گروه های نمایشی و تئاتر کاغذی بچه های مسجد، گروه نمایش سایه ها با حضور در جمع اعضای کانون فرهنگی هنری شهید عاصمی به اجرای برنامه پرداخت.
مدیر کانون فرهنگی هنری شهید عاصمی کرمانشاه افزود: حضور و اجرای گروه نمایشی سایه در مسجد شهید عاصمی در راستای ضبط و ارسال این اجرا برای شرکت در نخستین جشنواره تئاتر شبستان بود.

وی خاطر نشان کرد:می‌توان با استفاده از پتانسیل و ظرفیت موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شهرها و روستاهای کشور کارهایی تئاتر را انجام داد که باعث ارتقا سطح اندیشه همه افراد جامعه باشد.

 غلامی تصریح کرد:با توجه به اینکه  این جشنواره رسما پس از فراخوان سراسری که اوایل آبان ماه در بین گروه‌های نمایشی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور آغاز شد و از ۱۱ تا ۱۸ اسفندماه جاری در تهران با حضور گروه‌های نمایشی راه یافته به جشنواره با هدف هویت‌بخشی و جریان‌سازی به پایان خواهد رسید

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید عاصمی کرمانشاه اظهار کرد: گروه تئاتر سایه ها با حضور درکانون فرهنگی هنری سردار شهید عاصمی ‌ کرمانشاه اقدام به اجرای نمایش پرمحتوایی درباره آقا امام رضا (ع) وچرا به ایشان ضامن آهو می گویند کرد همچنین  با اجرای زیبای  این تئاتر کودکان ونوجوانان با چرایی انتخاب لقب زیبای آقاامام هشتم آشنا شدند وتاثیر بسیار خوبی روی بچه ها داشت.

تئاتر یکی از ابزارهای مهم هنری برای جذب جوانان به مساجد است

کد خبر 1747123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha