شیعیان هلند برای برگزاری مراسم شهادت امام موسی کاظم(ع) آماده می شوند

موسسه فرهنگی الکوثر هلند به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) مراسم سوگواری را برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل ازiraaqi، با نزدیک شدن به شهادت هفتمین اختر تابناک ولایت و امامت امام موسی بن جعفر کاظم(علیه السلام)، موسسه فرهنگی الکوثر در لاهه مجلس عزاداری را به همین مناسبت با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار می کند.

کمیته جشن ها و مراسم های دینی با مشارکت کمیته زنان این مجلس عزاداری و سوگواری را ساعت ۱۸:۳۰ روزشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ مطابق با سوم فوریه ۲۰۲۳ میلادی در ساختمان موسسه فرهنگی الکوثر برگزار خواهند کرد.

در این مراسم «شیخ ابوعمار الکعبی» درباره شخصیت و زندگی و مناقب امام موسی بن کاظم (علیه السلام) سخنرانی خواهد کرد و «حاج ابا المصطفی کاظمی» در رثای این امام همام به مرثیه خوانی خواهد پرداخت.

گفتنی است، موسی بن جعفر معروف به امام موسی کاظم(ع) و ملقب به کاظم و باب الحوائج، هفتمین امام شیعیان است؛ وی در سال ۱۲۸ هجری همزمان با انتقال قدرت امویان به عباسیان در ایواء در مدینه منوره چشم به جهان گشود؛ دوران ۳۵ ساله امامت امام با دوران خلافت منصور،هادی، مهدی و هارون عباسی همزمان بود؛ ایشان در دوره خلافت مهدی و هارون عباسی، چندین بار زندانی شد و در سال ۱۸۳ در زندان سندی بن شاهک شهید شد.

کد خبر 1747200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha