حذف غذاهای حلال از منوی مدارس دولتی شهر «ریپول» اسپانیا

شهردار شهر «ریپول» اسپانیا کمپینی را برای حذف غذاهای حلال از مدارس دولتی این شهر آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «dailysabah»، شهردار شهر «ریپول» اسپانیا کمپینی را برای حذف غذاهای حلال از مدارس دولتی این شهر آغاز کرد.

طبق آمار دولت «کاتالونیا» یک منطقه خودمختار در اسپانیا که در شمال شرقی جزیره ایبری واقع شد است، حدود ۱۳ درصد از جمعیت ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفری ریپول را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

در سال ۲۰۲۳ میلادی، «اوریولس»، رهبر جدایی طلبان راست افراطی کاتالونیا به عنوان شهردار شهر «ریپول» انتخاب شد.

«اوریولس»، اولین شهردار افراطی از حزب جدایی‌طلب ضد مهاجر کاتالونیا به نام «آلیانکا کاتالانا» بود.

آخرین اظهارات جنجالی علیه مسلمانان اخیرا مطرح شد که در آن درخواستی را ارائه کرد تا اطمینان حاصل شود که تمام گوشتی که در مدارس «ریپول» سرو می شود به شیوه اسلامی ذبح نشده باشند یا به عبارت دیگر حلال نباشند.

او در پیامی در شبکه اجتماعی X نوشت: منوی حلال را از مدارس دولتی خارج کنید.

روزنامه شناخته شده کاتالونیا به نام «وانگواردیا» مقاله ای منتشر کرد و در آن گزارش داد که منوهای حلال حتی به کودکان مدارس دولتی در ریپول ارائه نمی شود.

در ۱۹ ژانویه، دولت اسپانیا به کاتالونیا ۲۰ روز مهلت داد تا درباره نحوه مدیریت خود برای ثبت نام ساکنان جدید در این منطقه توضیح دهد.

به گزارش روزنامه «پریودیکو»، حداقل ۱۲ ساکن جدید مهاجر مسلمان شکایت کرده اند که شورای شهر موانعی را برای به تاخیر انداختن یا غیرممکن کردن ثبت نام آنها برای خدمات محلی مانند مراقبت های بهداشتی و مدرسه، ایجاد کرده است.

در ماه آگوست هم اوریولس از دولت کاتالونیا خواست تا استفاده از لباس شنای اسلامی را در استخرها ممنوع کند.

در ماه اکتبر، پنج حزب اپوزیسیون محلی بیانیه مشترکی را امضا کردند و گفتند که آنها بسیار نگران افزایش تنش و خشم در بین مردم و گسترش گفتمان نفرت هیتند که می تواند به وضعیت خشونت و تبعیض منجر شود.

موفقیت اوریولس و همچنین توانایی حزبش برای حکومت در یک شهر دیگر، زنگ خطر را در مورد آینده جدایی طلبی کاتالونیا به صدا درآورده است.

«نوریا آلابائو»، روزنامه‌نگار و انسان‌شناس اجتماعی در مقاله ای هشدار داد که بعد از همه وعده‌های جدایی‌خواهی کاتالونیا،  آنها به سراغ کتاب دستورات راست افراطی در سراسر جهان می‌روند و خشم را به سوی مهاجران هدایت می‌کنند.

کد خبر 1747209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha