کاهش نرخ بیکاری در استان کرمان/واگذاری 10 هزار قطعه زمین به واجدین شرایط

نماینده عالی دولت در استان کرمان با برشمردن برخی از اقدامات انجام شده از کاهش نرخ بیکاری در استان خبر داد و مطالبی هم در حوزه مسکن، گردشگری، معدن و... بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی فداکار، چهارشنبه(۱۱ بهمن) در نشست خبری در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی ابتدا با توضیحاتی راجع به انتخابات ۱۱ اسفند؛ هدف دولت را برگزاری انتخابات پرشور و سالم عنوان و بیان کرد: منتخب مردم مورد اعتماد و قبول همگان خواهد بود و به رأی و نظر مردم احترام می گذاریم.

استاندار کرمان سپس ایام الله دهه فجر را فرصتی برای بازخوانی اهداف و آرمان های انقلاب و اطلاع رسانی دستاوردهای سالانه نظام به مردم دانست و اظهار کرد: رتبه کسب و کار استان بهتر و نرخ رشد بیکاری کاهش یافته و نرخ رشد کشور بعد از  ۱۰ سال افزایش یافته است.

وی انتشار اسامی بدهکاران بانکی در راستای اقدام برای شفافیت؛ نسخه نویسی الکترونیکی، پوشش بیمه ناباروری در حدود ۹۰ درصد، افتتاح ۱۷۹ واحد آموزشی با یک هزار و ۵۲ کلاس درس، تحقق ۱۰۵ درصدی تعهد اشتغال امسال استان با به عنوان بخشی از اقدامات مثبت فهرست و بیان کرد: در حوزه ذخایر زغالسنگ به دلیل عدم نوسازی و فقدان سرمایه گذاری خوب کمیت و کیفیت افت پیدا کرد.


استاندار کرمان از رفع چالش های فولاد بردسیر و تحویل آن به شرکت گهرزمین خبر داد که از حدود ۲۰ روز قبل کار خود را آغاز کرده و طبق گزارش های دریافتی به شدت کار پیش می رود و از بیکاری بیش از ۶۰۰ نفر کارگر جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه معادن در استان فعال شده اند و در سه چهار سال آینده جنوب استان در حوزه صنعت و معدن حرف برای گفتن دارد؛ از پیشرفت پروژه های آب استان خبر داد و متذکر شد: با توجه به بارش های کم با مشکل آب روبرو هستیم.

نماینده عالی دولت در استان کرمان با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان از فعال شدن بخشی از پروژه های این حوزه خبر داد و افزود: در حوزه مسکن هم حدود ۱۰ هزار قطعه زمین تا عید به واجدین شرایط واگذار خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه ورزشگاه باشگاه رفسنجان آماده شده و دو ورزشگاه در شهربابک و کرمان احتمالاً تا هفته دولت آماده افتتاح می شود؛ به عقب ماندگی های زیاد در زیرساخت های جاده ای استان هم اشاره و تصریح کرد: چهار یا پنج جاده پرحادثه و خطرناک داریم که آمار تلفات استان را بالا می‌برد که مشکلات قانونی در حوزه قیر وجود داشت اما این مشکلات برطرف و آسفالت جاده‌ها آغاز شده است.

کد خبر 1747294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha