راهبردهای سلامت، رقابت، مشارکت و امنیت انتخابات از طریق نظارت محقق می شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: بر اساس قانون اساسی، شورای نگهبان نظارت را به‌عهده دارد و تحقق راهبردهای سلامت، رقابت، مشارکت و امنیت انتخابات از طریق نظارت کامل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، چهارشنبه(۱۱ بهمن) در همایش اعضای هیئت‌های نظارت انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری استان با اشاره به تشکیل کمیته‌های رصد فضای مجازی، تبادل اخبار، آموزش و اطلاع‌رسانی و حقوقی و قضایی در دادگستری کل استان؛ تشکیل این کمیته‌ها را به منظور پیشگیری از تخلفات انتخاباتی دانست.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل پنج جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی با ۴۴ مصوبه خبر داد و افزود: ۵۸ تخلف و جرم انتخاباتی احصا شده است.

وی اظهار کرد: ۵۲ شعبه ویژه در سطح استان برای پرونده‌های تخلفات انتخاباتی در نظر گرفته شده که تاکنون پنج پرونده تخلف و جرم انتخاباتی در سطح استان تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام حمیدی آموزش ضابطین، صدور کارت برای ناظرین و تشکیل ستادهای پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی را از جمله وظایفی برشمرد که در قانون جدید برای قوه قضائیه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به پیشینه انتخابات در کشور اظهار کرد: وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، رفراندوم برگزار شد تا نوع حکومت را خود مردم انتخاب کنند که در هیچ انقلاب و کشور دیگری با این سرعت رفراندوم برگزار نشده بود و برگزاری این رفراندوم بی‌سابقه و بی‌نظیر است.

حجت‌الاسلام حمیدی برگزاری انتخابات‌ در کشور را نشان‌دهنده اهمیت نقش مردم در نظام و قانون اساسی دانست که با تاکید امامین انقلاب تاکنون حتی یک روز هم به تاخیر نیافتاده و مسئولان انتخابات را به‌خوبی برگزار کرده‌ و مردم در انتخابات شرکت کرده‌اند.

وی نظارت را یکی از ارکان انتخابات عنوان و بیان کرد: شبکه نظارتی سالم و کامل در کشور بر اساس قوانین و مقررات وجود دارد که بر اساس قانون اساسی، شورای نگهبان نظارت را به‌عهده دارد و تحقق راهبردهای سلامت، رقابت، مشارکت و امنیت انتخابات از طریق نظارت کامل است.

رئیس دادگستری کل استان کرمان با  افزودن این مطلب که در قانون جدید برای ناظران شورای نگهبان ارزش و جایگاه خاص پیش‌بینی شده است و مستقیماً به‌عنوان ضابط قوه قضائیه می‌توانند مسائل را گزارش بدهند؛ قانون انتخابات را فصل‌الخطاب دانست و خاطرنشان ‌کرد: یاوه‌گویان خارج از کشور که علیه مردم، ناظران، مجریان انتخابات حرف می‌زنند، بهتر می‌دانند انتخابات در کشور فرایند بسیار سالم و قانونی دارد.

کد خبر 1747311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha