افتتاح و کلنگ‌زنی ۹۱۴ پروژه خراسان جنوبی در فجر چهل و پنجم

قناعت گفت: همزمان با دهه فجر ۹۱۴ پروژه عمرانی و اقتصادی در سطح استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز چهارشنبه (۱۱ بهمن) در نشست خبری اظهار کرد: گفت: همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۹۱۴ پروژه با اعتبار ۳۸ هزار میلیارد تومان در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: از این تعداد ۸۷۱ پروژه با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان افتتاح و ۴۳ پروژه با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در بخش گازرسانی ۱۹۹ پروژه با اعتبار  افتتاح و کلنگ‌زنی می شود، افزود: در بخش برق‌رسانی بهره‌برداری از پروژه‌های احداث و توسعه برق ۱۳۲ کیلو ولت در شهرستان‌های خوسف و نهبندان با اعتبار ۱۳۸ میلیارد تومان شاهد خواهیم بود.

قناعت با اشاره به بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر خط انتقال پست برق ۱۳۲ کیلوولت معادن شاهکوه در دهه فجر بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی احداث سه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید ۱۶۰ مگاوات برق در شهرستان‌های خوسف، طبس و نهبندان با اعتبار با اعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان  نیز از دیگر پروژه‌های مهم این حوزه است.

وی در ادامه افتتاح طرح تولید کنسانتره فلورین با سرمایه گذاری ۱۱۶ میلیارد تومان، پنج واحد گلخانه در سطح استان با سرمایه گذاری ۱۹۹ میلیارد تومان، گلخانه کشت و صنعت بیدمشک سربیشه با سرمایه گذاری ۱۷۵ میلیارد تومان، ۱۱ پروژه حوزه کشاورزی و دامپروری با سرمایه گذاری ۱۱۵ میلیارد تومان و  ۱۱ پروژه زیرساخت شهرک های صنعتی استان با سرمایه گذاری بیش از ۹۹ میلیارد تومان را از جمله پروژه مهم اقتصادی و سرمایه گذاری دهه فجر در استان اعلام کرد.

استاندار با اشاره به اینکه بهره‌برداری از ۲۳ پروژه بهسازی، تکمیل و روکش آسفالت راه‌ها و افتتاح ۵۱ پروژه راهداری در دهه فجر، عنوان کرد:  تا پایان امسال ۱۲۰ کیلومتر باند دوم در سطح استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

قناعت با بیان اینکه افتتاح ۲۶ باب پروژه ورزشی با مساحت بیش از ۸۰ هزار متر مربع از دیگر پروژه‌های عمرانی دهه فجر امسال است، ادامه داد: همچنین ۲۱ پروژه آبرسانی روستایی و چهار پروژه آبرسانی شهری همزمان با دهه فجر  به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی، آغاز عملیات اجرایی احداث شبکه آب و فاضلاب نهضت ملی مسکن، افتتاح مرکز ناباروری بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند، هفت پایگاه اورژانس، بهره برداری از دو بیمارستان ۳۲ تختخوابی در خوسف و بشرویه از دیگر برنامه‌های امسال برای دهه فجر است.

استاندار خراسان جنوبی از افتتاح ۲۶ پروژه در بخش صنعت و معدن با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴۰ هزار میلیارد تومان تومان و پیش‌بینی ایجاد هزار و ۵۲۲ نفر اشتغال در دهه فجر خبر داد و گفت: همچنین در این بخش هفت پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۱۴۲ میلیارد تومان برای اشتغال هزار و ۴۰۶ نفر آغاز به کار خواهد کرد.

قناعت با اشاره به عملکرد ۲ ساله دولت سیزدهم در استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در این مدت پنج هزار و ۷۸۰ پروژه با اعتبار بیش از ۱۵۱ هزار میلیارد تومان برای استان اجرایی شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال گاز از سمت زابل به نهبندان و سربیشه گفت: با بهره برداری از این پروژه تا سال آینده ۱۱ میلیون متر مکعب در ساعت به ظرفیت گاز استان و منطقه شرق کشور اضافه می شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: انتقال آب از دریای عمان به استان که ۵۰ همت اعتبار برای آن پیش بینی شده در دست اجرا است.

کد خبر 1747400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha