داشتن برنامه برای نهادینه سازی ارزش ها در جامعه ضروری است

دکتر توشمالی با بیان اینکه داشتن برنامه برای نهادینه سازی ارزش ها، امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ضروری است، گفت: باید با استدلال عقلانی و منطقیی موضوعات را تشریح نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، دکتر غلامرضا توشمالی، امروز در چهارمین نشست علمی نخبگانی امربه معروف  معاونت علمی فرهنگی ستاد امربه معروف که با همکاری و میزبانی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان برگزار شد، اظهارداشت: یکی از راهکارهای سعادت و تکامل در جامعه نظارت عمومی و نظارت همگانی  است.

وی با بیان اینکه نظارت می تواند تکامل را به عنوان یک هدیه معرفی کند و این نظارت و تکامل زمینه جامعه سالم را فراهم می کنند، افزود: در این جامعه سالم زمینه رشد و تعالی سازمانی انسان فراهم می شود.


 
دکتر توشمالی با اشاره به اینکه امربه معروف را صیانت از همه نیکی ها و نهی از منکر را ستیزی گری با همه بدی ها می داند، عنوان کرد: معروف و منکر محلول به حد نمی شوند بلکه تمام هدف های مثبت اندیشه های اسلامی در قالب امربه معروف هستند و هرچه انسان را از کمال دور می کند مربوط به منکرات است.

 مدیر هسته گزینش دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: در مرحله عمل باید برنامه داشته باشیم و برای نهادینه سازی ارزش ها برنامه ریزی شود.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ سلامت محور، فرهنگ قانون محور و فرهنگ رهبری محور در سلامت اداری موضوعاتی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کد خبر 1747436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha