ضرورت توجه بیش از پیش به اخلاق انتخاباتی در جامعه/شکل گیری شور حداکثری انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به وسیله اخلاق انتخاباتی که با اخلاق عمومی جامعه گره خورده، باید توجه بیش از پیش صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «امین درخشان» امشب در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک فرا رسیدن ۴۵مین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی داشت یاد خاطره شهدا، اظهار کرد: ما در آستانه برگزاری انتخابات ششمین مجلس خبرگان رهبری و همچنین دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم و این نشست نیز به همین مناسبت برگزار شد.

مدیرکل و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه فرایندهای انتخابات از ابتدای سال تقریباً در قالب‌های مختلفی از طرف ستاد انتخابات استان و به مراتب فعالیت‌های آن در سطح کشور آغاز شد، نشست‌ها، برنامه‌ها، همایش‌ها و فعالیت‌های متنوع فرهنگی و مردمی در همان ابتدا در استان پیش بینی و برگزار شده بود.

وی ادامه داد: نشست‌های متعددی از طرف حوزه معاونت سیاسی و امنیتی استانداری و همایش‌های مردمی به جهت جذب و مشارکت حداکثری از طرف شورای فرهنگ عمومی در سراسر استان برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

درخشان یادآور شد: با توجه به اینکه یک طرف مسئله انتخابات اصحاب رسانه هستند، ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و بسیج رسانه استان نشست‌های متعددی را با اصحاب رسانه استان در سه حوزه انتخابیه استان برگزار کردیم.

وی بیان کرد: شاید بخش قابل توجهی از زمینه‌هایی که امروز در عرصه انتخابات شاهد هستیم، حتماً فعالیت‌ها و برنامه‌هایی بود که در همین راستا صورت گرفته و امروز شاهد هستیم که به نسبت سایر مناطق کشور یک شور حداکثری در استان شکل گرفته و در حال شکل‌گیری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: چون در مسئله انتخابات ضمن مشارکت حداکثری که یکی از اولویت‌ها و از رکن‌های اصلی مورد تاکید مقام معظم رهبری است، حتماً به وسیله اخلاق انتخاباتی که با اخلاق عمومی جامعه گره خورده، باید توجه بیش از پیش صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از آن جایی که سه ضلع اصلی انتخابات «مردم، شبکه‌های مجازی، رسانه ها و عوامل برگزارکننده و مسئولان» هستند، می‌طلبد در نشست شورای فرهنگ عمومی که مسئولیت مستقیمی با مسائل فرهنگی، اجتماعی و عمومی دارد در این نشست تصمیم گیری‌هایی در این زمینه صورت گیرد.

درخشان اظهار کرد: معاون سیاسی، امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به عنوان رئیس ستاد انتخابات استان فرایندهای لازم در این راستا را به خوبی از همان ابتدا آغاز کرده و بسترهای لازم در همه زمینه‌ها فراهم شده که شایسته تقدیر و خدا قوت است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هیئت نظارت و شورای نگهبان نیز فعالیت‌های لازم را در زمینه انتخابات در دستور کار دارند که از آنها نیز تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی گفت: با توجه به نشست تیر ماه امسال شورای فرهنگ عمومی در زمینه «جهاد تبیین» ویژه مدارس و دانشگاه‌ها، حوزه آموزش و پرورش با مدیریت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان و با همکاری و اهتمام اداره کل آموزش و پرورش استان برنامه خوبی تحت عنوان «لیگ جت» آغاز شده و تقریباً این برنامه در حال به نتیجه رسیدن است.

کد خبر 1747446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha