انتقاد آیت الله حسینی از بی‌توجهی مدیران نسبت به نشست‌های شورای فرهنگ عمومی/باید مشارکت و شور انتخاباتی شکل بگیرد

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن انتقاد از بی‌توجهی برخی مدیران نسبت به نشست‌های شورای فرهنگ عمومی، گفت: من واقعاً گلایه داشته و از عدم حضور برخی از مدیران در نشست شورای فرهنگ عمومی ناراحت هستم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» شب گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این فجر باشکوه را مردم این سرزمین و کشور با انتخاب صحیح، شایسته و احسن خلق کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز هم مردم با اراده و حضور در میدان این انقلاب را با قدرت ادامه می‌دهند و این همه مقاومت، پیروزی و پیشرفت در سایه پر خیر و برکت انقلاب اسلامی که با حضور مردم اتفاق افتاده و مردم خواستند تا انقلاب به پیروزی رسید و پیشرفت های در کشور ایجاد شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه مردم اراده کردند تا استعمار و استکبار از این کشور و منطقه شکست خورد، ادامه داد: اگر مردم بخواهند اراده و انتخاب کنند، خداوند در این انتخاب و اراده درست و صحیح برکات فراوانی قرار می‌دهد و اگر مردم نخواستند و یا انتخاب غلط انجام دادند، یا اینکه نسبت به مسائل جاری جامعه خود منزوی و خنثی شدند، در سایه شوم سکوت و خنثی بودن، حوادث تلخ، ناگوار و پشیمان کننده‌ای در طول تاریخ رقم خورده و می‌خورد.

آیت الله حسینی یادآور شد: مردم باید همیشه آگاهانه در میدان حضور داشته باشند و امروز مسئله انتخابات برای کشور ما یک مسئله حیاتی است، یعنی حضور مردم و احساس مسئولیت آنها در قبال امنیت، تمامیت ارضی، ارزش‌های دینی، پیشرفت و توسعه کشور در ابعاد مختلف یک ضرورت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر مردم در صحنه حضور نداشته باشند، قطعاً مسائل و حوادث دیگری اتفاق خواهد افتاد.

وی تاکید کرد: ما باید در زمینه مشارکت مردم در انتخابات همه تلاش‌های خود را انجام دهیم، از همه ظرفیت‌ها استفاده‌های لازم را داشته باشیم و از آنها بهره بگیریم تا این مسئله مبارک که انقلاب ایجاد کرده و این همه عزت خلق کرده، به وجود آید.

آیت الله حسینی با بیان اینکه دشمن تلاش‌های بسیاری برای دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات و ناامیدی آنها انجام داده، گفت: هرچند مشکلات همیشه وجود داشته ولی این گونه نیست که جامعه‌ای در دنیا بدون مشکل باشد، ولی این همه عزت، افتخار، شوکت و عظمت نصیب ملت ایران در سایه حکومت اسلامی و ولایت فقیه اتفاق افتاده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد چنین حکومتی در تاریخ را کم نظیر دانست و افزود: در مقطعی چون مردم ارزش و اهمیت نفت را نمی‌دانستند، انگلیسی ها نفت را به مردم نشان می‌دادند و می‌گفتند این ماده بدبو به درد شما نمی‌خورد و مردم نیز آن را باور می‌کردند ولی بعدها مشخص شد که دنیا در آینده بر همین منابع نفتی می‌چرخد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان می‌دانند که آینده بر ارزش‌های انقلابی، الهی و ولایت می‌چرخد و می‌گویند این انقلاب اسلامی به چه دردی می‌خورد و چه دستاوردهایی داشته و پیشرفت‌هایی ایجاد کرده است؟.

آیت الله حسینی ضمن اشاره به اینکه باید آگاه سازی نسبت به این فتنه‌ها و دسیسه‌ها صورت گیرد، ادامه داد: همه دستگاه‌ها، مسئولان، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، روحانیون، مبلغین، ائمه جمعه و جماعات همه باید برای تشویق مردم، آگاهی آنها، بیان دستاوردهای نظام و انقلاب و خطرهایی که همیشه در سایه عدم حضور مردم اتفاق می‌افتد، پای کار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج اظهار کرد: اگر مردم در تصمیم گیری‌ها مشارکت نداشته باشند، دیگران برای آنها تصمیم می‌گیرند و دشمن منتظر سکوت و عدم تصمیم مردم در مقاطع مختلف است.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید مشارکت و شور انتخاباتی شکل بگیرد و از همه ظرفیت‌ها در این راستا استفاده کرد، گفت: مردم و حاکمیت باید نسبت به حضور حداکثری و همچنین امنیت انتخابات احساس مسئولیت داشته باشند و هر کس وظیفه خود را به نحو شایسته در این زمینه انجام دهد.

آیت الله حسینی با بیان اینکه باید تبلیغات منطقی و به صورت شایسته از طرف نامزدهای انتخابات و طرفداران آنها صورت گیرد، بیان کرد: باید تلاش کنیم شاهد بد اخلاقی‌های انتخاباتی غیر کنترل شده در جامعه نباشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: نامزدهای انتخابات باید تلاش کنند برنامه محور باشند و برنامه‌های آنها نیز جنبه اجرایی داشته و مطابق با قانون و سطح وظایف نمایندگی باشد.

وی یادآور شد: جلوگیری از تخریب چهره‌های انتخاباتی باید اتفاق بیفتد و برخورد جدی با افراد، اشخاص و فضای رسانه‌ای و مجازی که در راستای تخریب و بر هم زدن آرامش روانی جامعه و افراد انجام می‌شود، در دستور کار باشد.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: باید در یک فضای آرام، منطقی، اخلاقی و شرعی جریان انتخابات را به پیش ببریم و نباید درگیری، تندی غیرمنطقی و غیر اخلاقی شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نشست با نامزدهای انتخابات حتماً باید برگزار شود و مردم باید بر اساس شایستگی‌های علمی، اخلاقی، اجتماعی و برنامه محور بودن کاندیداها به آنها رای دهند.

وی ضمن تاکید بر اینکه رای مردم باید آزادانه و بر اساس شایستگی‌ها و برنامه محور بودن کاندیداها باشد، گفت: لیگ جت نیز یک ظرفیت بسیار خوب برای استفاده در زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

آیت الله حسینی شورای فرهنگ عمومی را مهد بررسی مشکلات فرهنگی دانست و افزود: غایب بودن همیشگی برخی از مدیران در جلسات شورای فرهنگی عمومی غلط بوده و تقریباً احساس بی مسئولیتی در قبال نشست‌ها است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد از بی‌توجهی برخی مدیران نسبت به نشست‌های شورای فرهنگ عمومی، تصریح کرد: من واقعاً گلایه داشته و از عدم حضور برخی از مدیران در نشست شورای فرهنگ عمومی ناراحت هستم.

وی گفت: برخی از مدیران که کاری دارند و عذر آنها برای عدم حضور در نشست شورای فرهنگی موجه است، ایرادی ندارد ولی برخی‌ها همیشه غایب هستند و هیچ ظهوری در نشست‌های شورا ندارند که این بد و ناشایست است.

کد خبر 1747454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha