از برگزاری کلاس‌های تلاوت قرآن تا اجرای برنامه‌های ورزشی برای دختران در کانون مشکات

منصوری گفت: کانون تخصصی مشکات با تمام توان در حال اجرای برنامه های مختلفی همچون برگزاری کلاس های تلاوت قرآن، احکام و اجرای برنامه های ورزشی ویژه دختران ۱۲ تا ۱۵ ساله است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، نظر به تبیین جایگاه و وظایف زن تراز انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری، ضرورت نقش پذیری اجتماعی زن در گام دوم انقلاب و در سه ساحت خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی بیش از پیش احساس می شود.

براساس این گزارش، در این میان مساجد به عنوان اصلی ترین پایگاه و رکن فعالیت های اجتماعی در نظام و تمدن اسلامی می بایست نسبت خود را با بانوان درستی تعریف کنند. ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد؛ باتوجه به این مهم و برای بهره مندی از این ظرفیت عظیم و بی بدیل، تأسیس کانون های فرهنگی هنری تخصصی خواهران را در دستور کار خود قرار داده است.  

 تبیین نقش و جایگاه زن در تحقق تمدن نوین اسلامی، احیای گفتمان نظام زن و خانواده از منظر مقام معظم رهبری، الگوسازی و انتقال تجربه‌ها و تقویت شبکه‌های بانوان مسجدی و ارتقای سطح توانمندی از جمله اهداف برگزاری این رویداد آموزشی است.

فاطمه منصوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تبریک بمناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر به تشریح برنامه های کانون تخصصی خواهران مشکات پرداخت و گفت: با توجه به اینکه  پیشتر نیز برنامه های مذهبی را داشتیم ولی الان بطور تخصصی تر، کامل تر و ویژه خواهران اجرا می شود لذا سه سال است همه‌ی برنامه های مسجدی مثل هنری داشتیم که تابستان برگزار می کردیم الان تخصصی تر انجام می شود به امید اینکه کسی به ما راهکار بهتر ‌و کمک بیشتر به کانون بشود.

مدیر کانون تخصصی خواهران مشکات افزود: یکی دیگر از برنامه های  پیوند بین مسجد و مدرسه است و آن آموزش مداحی به دختران  بود و این کاری که ما انجام دادیم فقط در مسجد ما رونق بیشتری دارد چون ما در شهرک‌ محرومی زندگی می کنیم همچنین به ۱۵ نفراز دختران مسجد گفته ایم که بیایندمداحی یاد بگیرند  زیرا داخل شهرک ۱۷ تا بچه وجود دارد که امیدواریم از این تعداد ۷الی ۸ نفر مداح بشوند و اگر هرکدام حداقل با ۳ نفر دوست باشند در آینده که وارد دبیرستان می‌شوند می تواند نماد خوبی برای شهرک ما باشند.

از برگزاری کلاس‌های تلاوت قرآن تا اجرای برنامه‌های ورزشی برای دختران در کانون مشکات

وی خاطر نشان کرد:هدف از تشکیل کانون  تخصصی بانوان تربیت خانوم ها و دختران انقلابی است.

منصوری تصریح کرد: برگزاری کلاس های مشاوره ازدواج آسان، برگزاری جلسات ترغیب  فرزندآوری، برگزاری کلاس احکام، روانخوانی قرآن، برگزاری جلسات ختم صلوات، برپایی مراسمات مذهبی جشن ها، اعیاد و عزاداری ها، برپایی مراسم دعا توسل، زیارت عاشورا ، آموزش قالی بافیاز برنامه های شاخص این کانون است.

مدیر کانون تخصصی خواهران مشکات اظهار کرد: با توجه به اینکه در این منطقه جامعه اهل حق نیز حضور دارند بیشتر در کارهای هنری و فرهنگی  مختلف  با تعداد بالا شرکت می کنند و امیدواریم بتوانیم بانوان انقلابی با الگو برداری از حضرت فاطمه‌ی زهرا (س) تربیت کنیم.

از برگزاری کلاس‌های تلاوت قرآن تا اجرای برنامه‌های ورزشی برای دختران در کانون مشکات

کد خبر 1747457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha