۵۰۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی واجد شرایط در انتخابات اسفند امسال هستند

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد رای اولی‌های استان را ۳۱ هزار و ۶۳۵ نفر دانست و گفت: ۵۰۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی واجد شرایط در انتخابات ۱۱ اسفند ماه سال جاری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید جواد هاشمی مهر» شب گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع انتخابات، اظهار کرد: ۲۲ حوزه انتخابیه برای استان کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده که سه مورد اصلی و سایر حوزه ها فرعی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان ۸۷۲ شعبه اخذ دارد که ۳۹۲ شعبه آن سیار و ۴۷۳ شعبه ثابت هستند، گفت: ۵۰۱ شعبه اخذ رای روستایی و سایر شعبه ها شهری است.

وی از تایید صلاحیت ۱۲۴ نفر از نامزدهای انتخاباتی تاکنون سخن به میان آورد و ادامه داد: تعداد رای اولی‌های استان ۳۱ هزار و ۶۳۵ نفر بوده و ۵۰۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی واجد شرایط در انتخابات ۱۱ اسفند ماه سال جاری هستند.

هاشمی مهر به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون انتخابات و تاکیدات ایشان مبنی بر افزایش مشارکت‌ اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد نگرانی از بابت مشارکت در انتخابات وجود ندارد.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری بیش از ۲۲ همایش بزرگ انتخاباتی در سطح استان، یادآور شد: کانال‌های تلویزیونی با مشارکت صدا و سیما راه‌اندازی شد و قرار است مناظرات انتخاباتی از شبکه دنا پخش شوند.

وی انتخابات ۱۱ اسفند ماه در سطح استان را نیمه الکترونیکی دانست و بیان کرد: با پنج وسیله «کارت ملی، شناسنامه، کارت پایین خدمت و  گذرنامه» می‌توان در انتخابات شرکت کرد.

هاشمی مهر ضمن تاکید بر اینکه انتخابات آبرویی برای نظام و انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی در راستای تقویت و تشویق مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات، با این ستاد همکاری کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برخی از کاندیداها حتی تا تهران نیز احضار شده و تذکر به آن‌ها داده شده، ولی خودشان رعایت نمی‌کنند، گفت: رفتار کاندیداها در حال رصد بوده و در شهرستان کهگیلویه از کاندیداهای تأیید صلاحیت دعوت و با حضور امام جمعه و اعضای شورای تأمین تذکرات و توصیه‌های لازم به آنان یادآوری شد.

وی با بیان اینکه در حوزه کهگیلویه و گچساران عدم رعایت اخلاق انتخاباتی کمتر و در حوزه بویراحمد، دنا و مارگون این بداخلاقی بیشتر است، افزود: در انتخاب اعضای شعب اخذ رأی، حتی تا دورترین بخش‌ها نیز ورود می‌کنیم تا عدالت در همه شعبه‌های اخذ رای رعایت شود.

هاشمی مهر با اشاره به سابقه بیش از ۳۰ ساله خود در وزارت کشور و اینکه تاکنون در هیچ دوره‌ای رویه سخت‌گیرانه کنونی وجود نداشته، افزود: حتی در انتخاب هیئت‌های اجرایی، تاکنون تا این حد عدالت رعایت نشده که ترکیب کاندیداهای سرشناس در همه هیئت‌های اجرایی وجود دارد.

کد خبر 1747472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha