باید با گفتمان در مساجد، هیئت ها و اماکن مذهبی افراد را با وظیفه «تواصو بالحق» آشنا و دغدغه مند کرد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز گفتمان با شیوه سنتی در مساجد، هیئت ها، اماکن مذهبی و مصلی های نماز جمعه باید انجام گیرد و افراد را ضمن حضور در انتخابات ۱۱ اسفند، به وظیفه «تواصو بالحق» آشنا و دغدغه مند کرد.

حجت الاسلام «حمزه پیشقدم» شب گذشته در حاشیه نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان یاسوج، اظهار کرد:در طول تاریخ ما، هیچ حادثه‌ای مثل حادثه‌ پیروزی انقلاب اسلامی و حوادث بعد از آن نبوده که مردم در آن، نقش مستقیم داشته باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در انقلاب اسلامی همه مردم آمدند، همه‌ قشرهای مردم، از شهری و روستائی، زن و مرد، پیر و جوان، تحصیلکرده و بیسواد، همه و همه در کنار هم حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: نکته‌ اساسی در انقلاب ما این بود که نقش مردم با پیروزی انقلاب تمام نشد و این از حکمت امام بزرگوار ما و ژرف‌نگری آن مرد حکیم، معنوی و الهی بود.

حجت الاسلام پیشقدم با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) ملت ایران را به درستی شناخته و باور کرده بود، به سلامت، صداقت، عزم راسخ و توانائی‌های ملت ایران ایمان داشت، افزود: همان روزها بعضی‌ها بودند که می گفتند خیلی خوب، انقلاب پیروز شد، مردم برگردند بروند خانه‌های خود ولی امام (ره) محکم ایستاد و کارها را به مردم سپرد.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این بخشی از کلام رهبر فرزانه انقلاب در مورد نقش‌ و جایگاه مردم در انقلاب اسلامی بود و با پذیرش و قبول مردم که صاحب و گرداننده این انقلاب هستند،  موضوع حضور مردم را جدی می دانیم.

وی با اشاره به اینکه امروز پازل انتخابات را باید در سه ضلع «حاکمیت، کاندیداها و مردم» دانست و متناسب با هر کدام نظریه پردازی و برنامه ارائه داد، گفت: هر کدام از این سه ضلع اگر مورد کم توجهی قرار گیرند، ماحصل انتخابات که رشد و توسعه، اقتدار و امنیت داخلی و خارجی است، شکل نخواهد گرفت.

حجت الاسلام پیشقدم نقش آفرین نخست در پازل مشارکت را حاکمیت دانست که در بردارنده دستگاه ها و ادارات بوده که هر کدام وظایفی بر عهده دارند و افزود: شورای نگهبان به زیبایی وظیفه خود را در مورد تایید کاندیداها از جناح ها و سلیقه های مختلف انجام داد، حال بحث کار فرهنگی و وظایف اداری برای دیگر دستگاه مطرح است که باید به نقش مشارکت در سرنوشت کشور در حوزه امنیت و اقتدار بپردازند و مردم را با بصیرت انتخاباتی آشنا کنند.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مردم باید به این باور برسند که حضور فعال و همگانی مانع از نقشه ریزی دشمنان و حضور با انتخاب اصلح یعنی ریل گذاری برای توسعه و ابادانی کشور، که اینها وظیفه دستگاه های حاکمیتی است.

وی تصریح کرد: امروز شاهد بعضی از جملات از برخی اقایان هستیم که من فلان جا مشغول هستم و نمی توانم در مورد انتخابات حرف بزنم، این غلط شایع را باید تمام کنیم، از بزرگان این استان نماینده ولی فقیه، استاندار و نهادهای امنیتی وظیفه دارند به موضوع مشارکت و حضور مردم در انتخابات کمک کنند، اما مداخه در انتخاب نداشته باشند.

حجت الاسلام پیشقدم با اشاره به اینکه «مشارکت» خطاب نخست مقام معظم رهبری در اخیرترین نطق انتخاباتی بوده، ادامه داد: هیچ شخص و دستگاه حاکمیتی نباید با نگاه معرفی افراد و یا حضور در میتینگ انتخاباتی داشته باشند، اما بحث مشارکت و ترغیب وظیفه همگانی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه سهولت در برگزاری انتخابات به مشارکت کمک می کند، ابراز داشت: هر اندازه معطلی در پای صندوق رای کم باشد، مشارکت مردم در انتخابات بالا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امنیت صفوف به مشارکت بیشتر مردم کمک می کند و گفتمان یا همان فرهنگ سازی وظیفه حاکمیت است، افزود: امروز گفتمان با شیوه سنتی در مساجد، هیئت ها، اماکن مذهبی و مصلی های نماز جمعه باید انجام گیرد و افراد را ضمن حضور در انتخابات  ۱۱ اسفند، به وظیفه «تواصو بالحق» آشنا و دغدغه مند کرد و  باید از ابزار روز برای گفتمان سازی بهره برد.

حجت الاسلام پیشقدم با بیان اینکه ۹۰ درصد جوانان در فضای مجازی حضور دارند و باید از این طریق برای گفتمان نقش مشارکت برنامه ریزی لازم صورت گیرد، خاطرنشان کرد: گفتمان ها باید به درون خانواه و نشست های خانوادگی کشیده شود و امروز بزرگان، ریش سفیدان و معتمدین باید نقش آفرینی کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد نصب ثانیه شمار برای انتخاب حساس، فرهنگ سازی پویش های لحظه ای رای دادن، گفت و گوی چهره به چهره در خیابان، ارسال پیامک تبلیغات و گفت و گوهای تلویزیونی، حضور مسئولین و سخنرانی در مساجد در دو بخش بصیرت افزایی در نقش و جایگاه و ویژگی های مجلس شورای اسلامی و از جمله این مباحث می تواند تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

وی موضوع رای اولی ها در مدارس و انجام کرسی آزاد اندیشی با محوریت نقش مردم و نقش مجلس را یک ضرورت دانست و گفت: به نظرم نمایندگان باید بدانند در وهله نخست همان هایی که به شفافیت آرای خود در مجلس رای ندادند، چطور در شفافیت آرای افراد دارند تلاش می کنند، رای یک امانت است برای همه، چرا امروز در استان ما همه می دانند که فلان شخص به کی رای می دهد؟ این خوب نیست! کاندیداها توجه داشته باشند آبروی افراد را حفظ کنند.

حجت الاسلام پیشقدم با اشاره به اینکه دشمنان دسیسه عدم مشارکت مردم در انتخابات را دنبال می کنند و باید بدانیم مشارکت تکلیف شرعی و عبادت است، ادامه داد: عدم حضور یعنی انگیزه دادن به دشمن برای نقشه کشیدن برای ضربه زدن به انقلاب و نظام، چراغ سبز به دشمن برای طراحی نقشه و ضرورت دارد که در انتخابات حضور پیدا کنیم تا به آینده کشور، نظام و انقلاب کمک کنیم.

کد خبر 1747487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha