ضرورت تعامل پارلمان و شورا/سیاست بازی به مردم و مسئولان آسیب می زند

قالیباف، خدمت خوب به مردم را بزرگ ترین کار سیاسی شوراهای شهر و روستا عنوان کرد و گفت: اگر به دنبال موفقیت هستیم باید به مردم تکیه کنیم و اگر بخواهیم با سیاست بازی، کارها را پیش ببریم، زمین گیر می شویم و مردم را هم به زحمت خواهیم انداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمدباقر قالیباف، امروز ۱۲ بهمن در بیست و پنجمین اجلاسیه شورای عالی استان ها گفت: رابطه شوراهای اسلامی شهر و روستا با نمایندگان مجلس باید بسیار نزدیک باشد و باهم در تعامل باشند.

رئیس مجلس با اشاره به موانع پیش روی تعامل شورا و مجلس، افزود: موضوعات محلی و سیاسی باعث شده تا رقیب هم بدانیم درحالیکه همکار هستیم و باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی خدمت خوب به مردم را بزرگ ترین کار سیاسی در شوراهای شهر و روستا عنوان کرد و گفت: اگر به دنبال موفقیت هستیم باید به مردم تکیه کنیم چراکه مردم عاقل و اهل تحلیل هستند بنابراین اگر بخواهیم با سیاست بازی، کارها را پیش ببریم، زمین گیر می شویم و مردم را هم به زحمت خواهیم انداخت.

قالیباف تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا یک نهاد اجتماعی و خدماتی هستند تا یک نهاد سیاسی بنابراین از کار سیاسی در شوراها باید پرهیز شود و در شوراها و شهرداری نباید مسائل سیاسی را بال و پر داد.

قالیباف با بیان اینکه شوراها هنوز در ساختار و نظام اداری و سیاسی کشور جا نیفتاده است، گفت: با تجربه و باور قلبی معتقدم باید مسائل شوراها و شهرداری‌ها حل شود چرا که آنها می‌توانند بخش قابل توجهی از کارهای بر زمین مانده را به اتمام برسانند.

رئیس مجلس با بیان اینکه شوراها نیازمند اجرای قوانین مربوطه هستند، گفت: قانون در حوزه شوراها وجود دارد اما بنا به هر دلیلی به درستی اجرا نمی‌شود و تاکنون از همه ظرفیت‌های قانونی موجود در این حوزه به درستی استفاده نشده است.

وی افزود: باید براساس مدیریت یکپارچه، تفکیک کار ملی و محلی از جهت موضوعی میان کارهای تولی‌گری و تصدی‌گری صورت گیرد و بخش تصدی‌گری برخی از امور را به شهرداری‌ها بدهیم. البته شهرداری‌ها و شوراها نباید امور محول شده را در دست خود نگه دارند بلکه باید تا جایی که امکان دارد، امور را به مردم واگذار کنند.

قالیباف با بیان اینکه رقابت میان شوراها و نمایندگان مجلس باید به نفع مردم باشد، خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم پیگیر اصلاح قانون شهرداری‌ها مصوب سال ۱۳۳۴ است.

قالیباف با گرامیداشت دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی تولد سیاسی یک ملت بود که بر سرنوشت خود حاکم شد، اثرگذاری مردم بر سرنوشت خود  انقلاب اسلامی توانست یک مجموعه منفعل مصرفی را به یک ملیت منسجم و هویت ملی تبدیل کند که همه مردم در سرنوشت خود یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، خارنشان کرد: انقلاب اسلامی بر دو رکن مردم و ارزش های اسلامی بنا شد و باید اساس کار باشد.

قالیباف، شورای شهر را یکی از نمادها اثرگذاری اجتماعی عنوان کرد و گفت: انقلاب و ارزش‌های اسلامی در کنار هم و با هم معنا پیدا می‌کنند.

وی افزود: شهید سلیمانی توانست به معنای واقعی، مردم و ارزش های اسلامی با رفتار و عمل خود عجین سازد. امروز هم مسئولان باید بسترسازی کنیم و به گونه ای سیاستگذاری کنیم که مردم به سمت ارزش های اسلامی حرکت کنند.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی دو هویت انقلابی و ملی را در کنار هم داشت و به عنوان قهرمان ملی در ایران و قهرمان امتی در جهان اسلام برای همه عزیز بود که این نمونه ای از مسیرسازی در راستای انقلاب است که باید مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه جریانات سیاسی دانسته یا نادانسته نباید به گونه ای عمل کنند که جامعه را به سمت دوقطبی های غیراصولی و غیرمنطقی سوق دهند، گفت: در پیچ و خم روزگار از مبانی انقلاب دور نشویم که این انقلاب متکی بر مردم و ارزش‌های دینی است.

قالیباف، مردم را از پایه‌های اصلی قدرت و تولید قدرت در کشور برشمرد و گفت: خدمت به مردم از وظایف اصلی ماست.

وی افزود: رفتار و حرکت ما باید در راستای فراهم‌سازی بستر حضور مردم در همه عرصه‌ها، زمان‌ها و مکان‌ها باشد که به معنای آن است که فقط نباید در زمان انتخابات شرایط حضور مردم را فراهم کنیم بلکه مردم باید در همه عرصه‌ها حاضر و اثرگذار باشند.

کد خبر 1747514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha