انقلاب اسلامی ایران با روح بشری هماهنگ است

حجت الاسلام تدینی با بیان اینکه مردم نمی خواستند به واسطه حاکمیت طاغوت از آیین و فرهنگ اصیل خود فاصله بگیرند گفت: انقلاب اسلامی ایران با روح بشری هماهنگ است چون خواستار تدوین قوانین مطابق با فطرت انسانی و یکتاپرستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام اسماعیل تدینی_ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تبریک فرا رسیدن یوم الله دهه فجر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران آمیزه ای از رهبری هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره) و روحیه استقلال خواهی و ظلم ستیزی ملت بزرگ ایران بود.

وی با بیان اینکه مردم نمی خواستند به واسطه حاکمیت طاغوت از آیین و فرهنگ اصیل خود فاصله بگیرند افزود: انقلاب اسلامی ایران با روح بشری هماهنگ است چون خواستار تدوین قوانین مطابق با فطرت انسانی و یکتاپرستی است.

حجت الاسلام تدینی، هدف انقلاب اسلامی را داشتن جامعه ای به دور از هرگونه بی عدالتی، فساد و فقر مادی، فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و با بیان اینکه در راستای تکریم چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب جشن امید و اقتدار در ۴۰۲ بقعه متبرکه استان تدارک دیده شده است، گفت: ویژه برنامه ها از امروز(پنجشنبه، ۱۲ بهمن) با غبار روبی بقاع متبرکه و عطر افشانی مزار دو هزار و ۲۹۶ شهید آرمیده در ۲۵۵ بقعه گیلان آغاز شد.

وی به اجرای طرح «قرار دوازدهم» که از سه سال گذشته در روز دوازدهم هر ماه و با هدف ارائه خدمات اجتماعی و کمک معیشتی به  افراد کم بضاعت مجاور آستان امام زادگان برگزار می شود اشاره کرد و ادامه داد: قرار دوازدهم بهمن ماه جاری نیز به صورت سراسری در همه شهرستان ها وبه صورت محوری در آستان سید محمد آخوندمزار آستانه اشرفیه برگزار شد.

حجت الاسلام تدینی خاطرنشان کرد: در طرح قرار دوازدهم بهمن ۱۴۰۲، ۹۸۲ بسته معیشتی به ارزش ۸۵۶ میلیون تومان به همراه  ۱۵۵ میلیون تومان کمک هزینه خرید جهیزیه بین جامعه هدف این طرح توزیع شد.

حجت الاسلام تدینی در ادامه به حضور حجت الاسلام استاد حسینی اراکی در (جمعه۱۳ بهمن) بعد از نماز مغرب و عشا در بقعه سلیمانداراب رشت اشاره کرد و افزود: دکتر سیدرضا صدرالحسینی نیز (پنجشنبه ۱۹بهمن) در بقعه امام زاده هاشم به تبیین دستاوردهای انقلاب خواهند پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان همچنین گفت: سخنرانی های بصیرتی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان با حضور ۸ مبلغ اعزامی از قم و ۱۸۰ روحانی مستقر در امامزادگان برگزار می شود.
وی همچنین از برنامه ریزی برای مانور سلامت و ویزیت رایگان در ۱۹ بقعه متبرکه گیلان به مناسبت دهه فجر، برپایی خیمه معرفت با عنوان خیمه انقلاب در ۱۳ بقعه شاخص استان و ارائه خدمات متنوع فرهنگی و مذهبی در زائران پذیران خبر داد و تصریح کرد: جشن مبعث پیامبر اکرم(ص) در ۱۹ بهمن در بقاع متبرکه گیلان و مراسم نورافشانی در صحن و سرای آستان امامزادگان و پخش تکبیر از ماذنه بقاع متبرکه همزمان با شب ۲۲ بهمن انجام خواهد شد.  

وی با اشاره به برگزاری کرسی های تلاوت قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان، اظهار کرد: ۶۰ محفل بزرگ قرآنی در بقاع متبرکه شاخص گیلان تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام تدینی اضافه کرد: برگزاری جشن بزرگ انقلاب روز ۲۲ بهمن ماه همراه با مسابقه های شاد و برنامه های هنری و فرهنگی و دیدار کارکنان و مدیران اوقاف و هیئت امنا و خادمین امامزادگان و بقاع متبرکه با خانواده معظم شهدای انقلاب در سطح استان گیلان برگزار می شود.

وی با تاکید بر تجلیل از خانواده شهدای انقلاب در جشن های دهه فجر در بقاع متبرکه، تصریح کرد: چراغانی، آذین بندی و تبلیغات محیطی بقاع متبرکه در ایام الله دهه فجر و پخش آواهای ماندگار و خاطره انگیز در ایام پیروزی انقلاب از جمله برنامه های بقاع متبرکه در جشن پیروزی سالگرد انقلاب است.

کد خبر 1747543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha