ابوظبی میزبان همایش بین المللی «اسلام و برادری انسانی»

چهارمین همایش بین المللی با عنوان اسلام و برادری انسانی: تأثیر و چشم انداز اعلامیه ابوظبی برای همزیستی مشترک و افق‌های آن» از روز یکشنبه در ابوظبی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از البیان، چهارمین همایش بین المللی «PLURIEL» به همت مرکز تحقیقات و مشاوره ترندز و با همکاری بستر دانشگاهی مطالعات اسلام با عنوان «اسلام و برادری انسانی: تأثیر و چشم انداز اعلامیه ابوظبی برای همزیستی مشترک و افق‌های آن» از روز یکشنبه (۱۵ بهمن ۱۴۰۲) در سالن همایش‌ها در مقر ترندز در ابوظبی آغاز می شود و تا (۱۸ بهمن ۱۴۰۲ مطابق با هفتم فوریه ۲۰۲۴)ادامه دارد.

این همایش با مشارکت وزارت تساهل و همزیستی و همزمان با پنجمین سالروز امضای سند برادری انسانی به منظور صلح جهانی و همزیستی مشترک و روز بین المللی برادری انسانی برگزار می شود.

شیخ نهیان بن مبارک آل نهیان، وزیر تساهل و همزیستی امارات این همایش را افتتاح می‌کند و دکتراحمد الطیب، شیخ الازهر الشریف و پاپ فرانسیس پاپ کلیسای کاتولیک در جلسه افتتاحیه سخنرانی خواهند کرد.

در این همایش بیش از ۵۷ سخنران از ۴۰ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی از ۴ قاره جهان به همراه متخصصان حوزه های علمی و دانشگاهی و اندیشه دینی شرکت می کنند، این همایش فرصت مهمی برای بررسی عمیق تأثیر سند برادری انسانی، که پنج سال پیش توسط پاپ فرانسیس و دکتر احمد الطیب امضا شد، است.

 دکتر محمد عبدالله العلی، مدیر عامل مرکز ترندز، گفت: این همایش ترجمان راهبرد و رویکردهای مرکز، فعال کردن مشارکت‌های جهانی آن و تایید جهانی بودن پیام مرکز است.

وی افزود: این همایش با هدف خوانش تأثیر سند برادری انسانی در پنجمین سالگرد آن و بررسی تحولات لازم برای تقویت برادری جهانی انسانی برگزار می‌شود. همچنین سه محور اصلی شامل محور اجتماعی-حقوقی و محور ژئوپلیتیک و محور سوم به کاوش دینی و الهیاتی است.

 دکتر علی گفت: این کنفرانس فرصتی برای گفتگو و تبادل فکری بین بازیگران مختلف در زمینه ترویج برادری انسانی است و این امید است که در تقویت ارزش‌های صلح، مدارا و همزیستی در جهان سهیم شود.

کد خبر 1747594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha