«سعی کنید برنده اخلاق انتخابات شوید، نه بازنده، از تخریب و توهین به رقبای دیگر به طور جد بپرهیزید»

امام جمعه موقت مارگون گفت: در این صحنه سرنوشت ساز نصیحتی به عزیزانی که در این کارزار انتخاباتی شرکت کرده اند این است که «سعی کنید برنده اخلاق انتخابات شوید، نه بازنده، از تخریب و توهین به رقبای دیگر به طور جد بپرهیزید».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم رضایی اصیل» ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه اول را درباره تکیه به خداوند و اعتماد به او اختصاص داد و اظهار کرد: آیات متعددی از قرآن کریم داریم که می‌فرماید توکل فقط باید به خدا باشد نه به غیر خدا ...مصداق آیات شریفه «وَ مَن یَتوکَل عَلَی الله فَهُوَ حَسبُه، بر خداوند توکل کن که او برایت کفایت می‌کند، «وَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ وَکَفَی بِاللَّهِ وَکِیلًا و بر خداوند توکل کن و خداوند کارسازی را کافی است و وَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیم.و بر خداوند توکل کن، که او شنوای داناست»

امام جمعه موقت شهرستان مارگون گفت:جوانی خدمت حضرت موسی کلیم الله آمد و گفت «موسی، برو به خدا بگو یا حاجت من را بده یا آبروی تو را می برم، حضرت نگاهی به وی انداخت و برای مناجات با خداوند به سمت کوه طور رفت، بعد از اینکه مناجات موسی کلیم الله با خداوند عرش و زمین به اتمام رسید، خداوند فرمود یا موسی چرا سخنان و پیام بنده من را به من نرساندی؟ حضرت موسی علیه السلام عرضه داشت پروردگارا چه بگویم ؟خودت عالم الغیب والشهادت هستی».

وی ادامه داد: خداوند فرمود: «برو به او ابلاغ کن که حاجتت را می دهم ولی آبروی ما را مبر، بعد از اتمام مناجات حضرت موسی با خدا، عازم شهر و دیار شد، جوان آمد سر راه پیغمبر خدا یا موسی پیام من را دادی به خدا یا نه ؟حضرت موسی فرمود بله ابلاغ کردم، جوان گفت چی گفت خدای تو..؟ فرمود چشم حاجتت را می دهم ولی آبروی ما را مبر...تا این کلام را حضرت موسی پیغمبر بیان کرد، جوان زد زیر گریه ..حضرت موسی عرضه داشت ای جوان به فرض خدا جاجت تو را نمی‌داد، تو چطور می خواستی آبروی خدا را ببری ؟! جوان گفت دست راستم را قطع می کردم و می گرفتم تو این دستم و می چرخاندم و می گفتم آی مردم دستی که بره درِ خونه خدا و خالی برگرده من اصلا نمی خوام».

حجت الاسلام رضایی اصیل با ذکر این سوال که مگر می شود خداوند به بندگان خود توجهی نداشته باشد!؟، افزود: این من و شما هستیم که از خدا دور شدیم.

خطیب موقت نماز جمعه مارگون بیان کرد: خداوند به داوود پیامبر این گونه وحی فرستاد:‌ «ای داوود! آنان که از من رویگردانند، اگر می‌دانستند چگونه در انتظارشان هستم و چه مهری نسبت به آنان دارم، از شوق، قالب تهی کرده و در راه محبّتم، بند از بندشان جدا می‌شد. ای داوود! این چنینم با کسانی که از من رویگردانند».

وی یادآور شد: در روایات از امام صادق (ع) آمده که فرمود« اَلقَلبُ حَرمُ‌الله فَلا تُسکِن حَرَمَ‌الله َغیرَ‌الله؛ دل حرم خداست در حرم خدا، جز خدا را ساکن مساز».

حجت الاسلام رضایی اصیل با اشاره به اینکه انسان در کشاکش روزگار همواره از تنها، بدون همدم و مونس ماندن واهمه دارد، گفت: در این میان خداوند آماده است تا بهترین مونس انسان باشد و در پی انس‌گیری آدمی با او، وی را از همه ترس‌ها و وحشت‌های ناشی از تنهایی برهاند.

امام جمعه موقت شهرستان مارگون در خطبه دوم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، افزود: ۱۹ بهمن ماه، ۲۷ رجب مصادف با سالروز مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را نیز تبریک و تهنیت گفت.

وی تاکید کرد: بعثت پیامبر (ص) یا برانگیخته شدن آن حضرت به مقام رسالت، مهم ترین فراز از تاریخ اسلام بوده و نزول قرآن کریم نیز از این زمان آغاز می‌ شود.

حجت الاسلام رضایی اصیل ادامه داد: کلمه بعثت به معنای «برانگیخته شدن» بوده و در اصطلاح به مفهوم فرستاده شدن انسانی از سوی خداوند متعال برای هدایت دیگران است.

امام جمعه موقت شهرستان مارگون یادآور شد: پیغمبر اسلام (ص) به عنوان خاتم الانبیا و دین اسلام به عنوان کامل ترین دین بشریت و کتاب قرآن کریم به عنوان برترین و کامل ترین کتاب آسمانی به بشریت و پیغمبر اسلام عرضه شد.

وی با اشاره به ایام الله دهه پرشکوه فجر پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، بیان کرد: فجر انقلاب به تعبیر امام (ره) «دمیدن خورشیدِ استقلال و آزادی است»، همان طور که بسیاری از ملت های دنیا انقلاب اسلامی ایران را به عنوان الگوی انقلاب های دیگر قرار دادند و از آن‌ درس گرفتند.

حجت الاسلام رضایی اصیل اظهار کرد: دشمن‌ در این نیم قرن سکوت نکرده و با همه نقشه های شومی که کشیده، نتوانست حتی یک وجب از خاک اریان اسلامی را تصرف کند، چرا که این انقلاب الهی و سکان داران آن نیز مردان الهی هستند.

خطیب موقت نماز جمعه مارگون ابراز داشت: پرچمدار این انقلاب رهبری حکیم و فرزانه بوده که بیشتر رؤسای جمهور کشورهای دیگر ایشان را رهبری الهی و فیلسوفی تمام عیار می‌دانند که با سخنان خود دشمنان را ناکام می‌کنند.

وی دیدار مقام معظم رهبری با فعالان حوزه اقتصادی در روز ۱۰ بهمن ماه را یادآور شد و افزود: ایشان در این دیدار صمیمی فرموند: «نقدینگی باید متوقف شود، یکی از مشکلات کشور، رشد نقدینگی بوده و دولت موظف است موانع را برطرف کند».

حجت الاسلام رضایی اصیل ادامه داد: ایشان با اشاره به ظرفیت و توان کاملا موثر بخش خصوصی برای تحقق اهداف کلان اقتصادی، «حمایت دولت به ویژه رفع موانع کسب و کار و مسئولیت پذیری بخش خصوصی را دو ضرورت مهم و زمینه ساز بهبود اوضاع و پیشرفت چشمگیر کشور برشمردند».

امام جمعه موقت شهرستان مارگون گفت: همچنین ایشان برای خواسته های مطرح شده از جمله تشکیل مجموعه های صنعتی چند وجهیِ تامین مالی شرکت های متوسط و کوچک و موضوع آبیاری نوین را خواستار شدند.

وی به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان و کشور اشاره کرد و بیان کرد: حرفی که مقام معظم رهبری فرمودند این است که نخست شور انتخاباتی و بعد شعور انتخابات را فراهم کنیم و شرکت کنیم.

حجت الاسلام رضایی اصیل خاطرنشان کرد: در این صحنه سرنوشت ساز یک نصیحت به عزیزانی که در این کارزار انتخاباتی شرکت کرده اند این است که «سعی کنید برنده اخلاق انتخابات شوید، نه بازنده، از تخریب و توهین به رقبای دیگر به طور جد بپرهیزید».

امام جمعه موقت شهرستان مارگون گفت: چون که استان ما قومی و قبیله ای است به طور جد باید از تمسخر قومی و قبیله ای پرهیز شود، چرا که همه ما به نوعی وابسته به هم هستیم، این تمسخرها شاید به نحوی از انحا رقیب را به زعم و خیال باطل خود جلو بیندازد، ولی بلاشک ایشان را در بین مردم سرخورده خواهد کرد.

کد خبر 1747685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha