واکنش های عصبی آمریکا و کشورهای اروپایی به پرتاب ماهواره ها، نشان دهنده قدرت علمی و عظمت انقلاب اسلامی است

امام جمعه پاتاوه به پیام‌های روشن چهار ماهواره ایرانی پرداخت و گفت: واکنش های عصبی آمریکا و سه کشور اروپایی به این پیشرفت‌ها، نشان دهنده قدرت علمی و عظمت انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز (۱۳ بهمن ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، تقوا و حکمت را محوریت موعظه در نماز جمعه دانست و اظهار کرد:انسان‌های با تقوا و مومن، موعظه پذیر هستند، موعظه‌ گریز نیستند.

امام جمعه شهر پاتاوه به نقل موعظه حضرت خضر(ع) به حضرت موسی (ع)، گفت: حضرت خضر علیه السلام فرمودند «تمام تلاش تو معاد و خدا باشد» و پیامبر گرامی اسلام (ص) هم فرمودند «بهترین موعظه، یاد مرگ است».

وی به تفسیر موعظه رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با ائمه جمعه سراسر کشور اشاره کرد و افزود: موعظه محوری اصلی در خطبه‌های نماز جمعه است، موعظه هم فقط موعظه اخلاقی نیست و ما موعظه سیاسی و اجتماعی هم داریم .

حجت الاسلام سیادت خاطرنشان کرد: این مواعظ برای غنی‌سازی فکر مخاطب است تا بتواند روی مسائل زندگی خود و مسائل جامعه‌ درست بیندیشد و فعالیت کند.

خطیب نماز جمعه پاتاوه به نقش موعظه در تعالی سعادت انسان اشاره و ادامه داد: وعظ، در لغت به معنای حق نمایی، راهنمایی و ارشاد به حق است. (مراحل یابی سعادت انسان ).

وی بیان کرد: خداوند متعال در سوره یونس آیه ۵۷ می فرمایند «ای مردم عالم! نامه‌ای که همه پند و اندرز شفای دل‌های شما و هدایت و رحمت بر مومنان است، از جانب خدا برای سعادت و نجات شما آمد».

حجت الاسلام سیادت با اشاره به آیه مذکور، به مراحل چهار گانه تربیت و تعالی انسان با محوریت قرآن پرداخت و گفت: مرحله موعظه، حضرت امام علی علیه السلام فرمودند «موعظه، حیات قلوب و صیقل دادن نفوس است»، مرحله پاکسازی روح از رذایل، موعظه مایه پاکی روح و قلب از آفات روحی است، زیرا امراض روحی، سخت‌تر از امراض جسمی است، مرحله هدایت راهنمایی به سوی مقصود و مرحله دریافت رحمت الهی از مراحل چهارگانه تربیت و تعالی انسان هستند .

امام جمعه شهر پاتاوه با بیان اینکه موعظه چراغ راه هدایت خدا است، از قول خداوند تبارک و تعالی در سوره نحل آیه «۱۲۵»، تاکید کرد: «ای رسول ما! خلق را به حکمت و موعظه نیکو به راه خدا دعوت کن و با بهترین طریق مناظره کن»، از طرفی حکمت، تعلیم و تربیت و موعظه، تذکر بوده و حکمت برای آگاهی و موعظه برای بیداری است.

وی در خطبه سیاسی ابتدا از حضور استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد، معاونین و هیئت همراه، شورای اداری استان، شهرستان دنا و بخش که دعوت امام جمعه و مردم ولایت مدار پاتاوه را اجابت نمودند، قدردانی کرد و گفت: امیدوارم که مقدم آنها منشاء خیر و برکت برای مردم بخش باشد.

حجت الاسلام سیادت به بیان مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم پاتاوه اشاره کرد و افزود: مسئله بلاتکلیفی بیمارستان، مشکل آب مردم در تابستان و مشکل اشتغال جوانان از جمله موارد است که پیشنهاد می‌دهم با راه‌اندازی کارخانه‌ای در این بخش و پیگیری ارتقاء این بخش به شهرستان و سایر مشکلات باشید.

امام جمعه شهر پاتاوه در بخش دوم خطبه سیاسی با تسلیت ۲۵رجب، سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)، به بیان فضائل آن حضرت پرداخت و ادامه داد: آن حضرت مظهر طاغوت ستیزی بود، زندان‌های طولانی او، گویای خطرات و مشکلات بسیار زیادی است که وجود مبارک آن حضرت برای جریان طاغوت داشته است.

وی یادآور شد: حضرت امام موسی کاظم (ع) مظهر مبارزه با باطل و کوشش برای برقراری حکومت الله بوده و ذریه بزرگوار آن حضرت، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی، با الگو گرفتن از اجداد طاهرینش علیهم السلام، حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را نابود کرد.

حجت الاسلام سیادت در بخش دیگری از خطبه با تبریک مناسبت های۲۷ رجب، مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) و روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به بیان سخنان امام خمینی (ره) و از لسان مبارک پیامبر اسلام (ص)، گفت: «روز بعثت در سراسر دهر، روزی شریف‌تر از آن نیست، برای اینکه حادثه‌ای بزرگتر از این حادثه اتفاق نیفتاده است».

امام جمعه شهر پاتاوه خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: «این است و جز این نیست، من برای این برانگیخته شدم که مکارم اخلاق را تکمیل و تتمیم نمایم».

وی در بخش سوم خطبه سیاسی به تحیر و عصبانیت سه کشور اروپایی «انگلیس، فرانسه و آلمان» به واکنش غرب به پیشرفته‌های خیره کننده ایران در هوا فضا اشاره و بیان کرد: سه کشور پرتاب ماهواره ایرانی ثریا با ماهواره‌بر قائم را محکوم کردند و ماهواره مذکور، در مدار۷۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت.

حجت الاسلام سیادت به پیام‌های روشن چهار ماهواره در دو هفته اخیر گریزی زد و گفت: واکنش های عصبی آمریکا و سه کشور اروپایی به این پیشرفت‌ها با وجود چهار و نیم دهه تحریم، تهدید و فشار سخت و سنگین، نشان دهنده قدرت علمی و عظمت انقلاب اسلامی است.

امام جمعه شهر پاتاوه با اشاره به اینکه ما به برکت انقلاب در همه زمینه‌های سیاسی، علمی و اقتصادی پیشرفت خیره کننده داشتیم، ادامه داد: تاکتیک‌های دشمن در مقابله با ورود ایران به حوزه فضایی کاملاً شبیه پرونده هسته‌ای است و پرتاب موفقیت آمیز چهار ماهواره در فاصله دو هفته از ۳۰ دی تا هشتم بهمن، تقارن آن با ایام دهه فجر و حملات مکرر جبهه مقاومت علیه آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و مقاومت جبهه مقتدر غزه مظلوم، پیام روشنی را برای دوستان و دشمنان خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: این فعالیت ها دوستان را نسبت به آینده روشن انقلاب اسلامی و جریان مقاومت امیدوار و دشمنان را بیش از پیش عصبانی و سرخورده خواهد کرد.

حجت الاسلام سیادت در فراز پایانی خطبه سیاسی به لزوم حضور مردم در انتخابات به ذکر بیاناتی از آیت الله مشکینی(ره) و مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: «انتخابات شبیه کربلا می باشد، کسی که در انتخابات شرکت نمی‌کند، گویا دارد یزید ملعون را یاری می‌کند، کسی که رای سفید می‌دهد، انگار در کربلا است ولی تیر به سوی هدف خاصی نمی‌اندازد، کسی که به غیر صالح رای می‌دهد، گویا علیه امام حسین (ع) شمشیر می‌زند و کسی که اصلح را انتخاب می‌کند، گویا دارد از امام حسین
(ع) دفاع می‌کند».

امام جمعه شهر پاتاوه گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی «حضور حداکثری مردم در انتخابات، اقتدار ملت و ناامید کردن دشمنان  ملت و انقلاب می‌ باشد».

کد خبر 1747706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha