آیت الله مظاهری: خانواده‌ها نسبت به معاد در خانه با همدیگر صحبت کنند

مرجع تقلید عالم تشیع گفت:‌ اعضای خانواده ها نسبت به معاد و آخرت در خانه با همدیگر صحبت کنند که این موضوع اقدامی مناسب برای خودسازی اهل منزل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در درس اخلاق هفتگی بر بستر فضای مجازی به ادامه بحث هفته گذشته در خصوص تفکر نسبت به معاد برای خودسازی اشاره کرد و اظهارداشت: تفکر و تدبر در خصوص معاد و عاقبت اعمال خودسازی را به همراه دارد و بهترین معلم اخلاق است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه اعتقاد به معاد بهترین معلم اخلاق است، افزود: اگر انسان اعتقاد به معاد را زنده نگه دارد بهترین معلم اخلاق را برای خود فراهم می کند.

وی ادامه داد: مطالعه و گفتگو در این خصوص می تواند به انسان برای درک آخرت کمک کند و مانع از انحراف انسان و رشد فضائل می شود.

آیت الله مظاهری با بیان اینکه اهل خانه نسبت به آخرت و معاد با همدیگر صحبت کنند، تصریح کرد: اعضای خانواده ها نسبت به معاد و آخرت در خانه با همدیگر صحبت کنند که این موضوع اقدامی مناسب برای خودسازی اهل منزل است.

وی یادآورشد: اگر شبه ای ایجاد شد حتما از یک فرد دارای دانش مطمن پرسیده شود و همین موضوع به رشد اهل خانواده می افزاید و فرزندان این خانواده از انحراف مصون می مانند.

مرجع تقلید عالم تشیع با بیان اینکه با دعا و توسل می توانیم رضائل را در وجودمان کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: اگر پروردگار عالم را استاد اخلاق خود کنیم آنگاه می توانیم مسلط بر زشتی در درون وجودمان بشویم.

وی اضافه کرد: باید همواره در نظر داشته باشیم که ذره خوبی و بدی در آخرت برای ما مجسم خواهد شد و شاهدان عینی شهادت خواهند داد.

آیت الله مظاهری به بخل و خساست در کمک به دیگران اشاره کرد و اذعان داشت: همین رفتارهای غلط اجتماعی در آخرت مایه شر و بدبختی انسان خطاکار می شود که چرا در دنیا امکان کمک و رفع نیاز داشته و انجام نداده و این سرنوشت بسیاری بدی است.

وی به قساوت دل در بین افراد جامعه اشاره کرد و گفت: قساوت دل در بین برخی از افراد و کاهش جاذبه گفتار و جلسات اخلاق باعث کاهش خوبی ها شده که باید جدی بگیریم.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: لقمه حرام و موسیقی شهوت انگیز بر زندگی ما تاثیر می گذارد و مانع درک واقعیت شده و به خطا و انحراف می رویم.

کد خبر 1747725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha