«نیوتن غزه»، پسرک غزه‌ای که به تاریکی روشنایی داد

حسام العطار، ملقب به «نیوتن غزه» با خلاقیت و نوآوری خود با ساده ترین ابزار روشنایی را به چادر خود آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، درد و رنج مردم غزه با ادامه جنگ در نوار غزه که وارد یکصد و نهمین روز خود شده است، افزایش یافته است و آوارگان پس از تخریب خانه‌هایشان توسط اشغالگران اسرائیل به جنوب حرکت کردند و به اردوگاه‌ها منتقل شده اند. آنها از ابتدایی‌ترین نیازهای زندگی مانند غذا، آب و برق محروم شده اند.

همیشه گفته می شود که امید و نوآوری و خلاقیت از رنج زاده می شود و این همان اتفاقی است که برای «حسام العطار» آواره غزه ملقب به «نیوتن غزه» رخ داد.

حسام العطار توانست با ابزارهای ساده از یک اختراع متشکل از دو فن انرژی تولید کند و برای چادری که در آن زندگی می کند، برق تولید کند. او و خانواده اش در حال حاضر در استان رفح در جنوب نوار غزه با ساده ترین امکانات در دسترس زندگی می‌کنند.

حسام فاش کرد: دلیلی که او را به طراحی این اختراع ترغیب کرد، تمایلش به تامین نور لازم بود تا برادرش در شب بتواند به وضوح ببیند.

 کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئویی از حسام منتشر کردند که این فیلم حسام را در حال ساخت یک ژنراتور الکتریکی با ابزارهای ساده و ابتدایی نشان می‌دهد. فعالان پلتفرم  X ، این کودک غزه را یک «نابغه» توصیف کردند، زیرا او کسی بود که تاریکی اردوگاه را با ساده‌ترین امکانات روشن کرد.

برخی دیگر گفتند: ملتی که نه تسلیم می‌شوند و نه می‌میرند. با وجود هر آنچه که مردم غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر متحمل شده‌اند، در برابر اشغالگران ثابت قدم هستند.

 از هفتم اکتبر 2023، ارتش اشغالگر اسرائیل جنگی ویرانگر را در نوار غزه آغاز کرده است که تاکنون بیش از 27 هزار نفر شهید شدند که بیشتر آنها کودک و زن بودند.

کد خبر 1747733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha