از بهره‌برداری از ۳۶ پروژه آموزشی نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر تا هوشمندسازی ۲۰۰ مدرسه با کمک خیرین

آئین افتتاح مدرسه شهید عزت الله حبیب پور به نمایندگی از ۱۶ مدرسه در شهرستان بویراحمد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، با حضور فرماندار شهرستان بویراحمد، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیر منابع توسعه آموزش و پرورش استان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان، مدیرعامل بنیاد خیریه موج مهربانی و تعدادی از مسئولین مدرسه شهید عزت الله حبیب پور در حاشیه شهر یاسوج منطقه مهریان افتتاح شد.

فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان تبریک دهه فجر و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان، گفت: آنچه از آزادی در ایران اسلامی نامیده می‌شود و در جهان پرآوازه شد مدیون شهیدان است.

شهرام مهدوی مطلق خاطرنشان کرد: در هفته دولت ۳۳مدرسه با همکاری سازمان نوسازی مدارس توانستیم به جامعه آموزش و پرورش تحویل دهیم و ۱۶ مدرسه نیز به زودی تحویل داده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید قدر مدرسه سازان و خیرین را دانست، بیان کرد: برخی از دانش‌آموزان در کلاس‌های ۳۰ و ۵۰ نفره مشغول به تحصیل هستند و معلمان نیز با وجود دانش‌آموزان زیاد، خیلی سخت می‌توانند آموزش بهتری را ارائه دهند.

فرماندار شهرستان بویراحمد ادامه داد: با وجود همین کثرت دانش‌آموزان رتبه اول کنکور از شهرستان بویراحممد بود و این نشان دهنده این است که اگر در بویراحمد ظرفیت‌سازی مناسبی در حوزه آموزش و پرورش داشته باشیم، می‌توانیم استعدادهای بیشتری را شکوفا کنیم.

مهدوی مطلق با اشاره به اینکه باید بر خاک پای مدرسه سازان و سازمان نوسازی مدارس بوسه بزنیم و قدردان آنها هستیم، گفت: وضعیت آموزشی بویراحمد بسیار آزار دهنده است و نیاز به رشد بهتر و بیشتری دارد، در تلاش هستیم تا مشکل کمبود زمین برای ساخت مدرسه را نیز رفع کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین با بیان اینکه از شهریور سال گذشته تاکنون ۱۶ مدرسه اهدا شده، گفت: وجود خیرین و جوانان مدرسه ساز در رشد آموزشی کشور و به خصوص در استان بسیار تأثیرگذار است.

سید رضا حسینی نیک ادامه داد: ۵۰ درصد دانش‌آموزان در استان تنها در یک شهرستان حضور دارند و آن شهرستان نیز تأییدکننده سرانه شاخص آموزشی کل استان است، همچنین شهرستان‌های دیگر با وضعیت بحرانی را نباید نادیده بگیریم.

وی فضای آموزشی شهرستان بویراحمد را به شدت بحران‌زا دانست و ادامه داد: شهرستان بویراجمد باید چندین مجتمع آموزشی بزرگ داشته باشد و این را به اطلاع استاندار رساندیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دهه فجر امسال ۳۶ طرح آموزشی و ورزشی بهره‌برداری می‌رسند.

حسینی‌نیک، با بیان اینکه نوسازی مدارس بال سخت‌افزاری حوزه عمرانی وزارت آموزش و پرورش و متولی پروژه‌های آموزشی، کمک آموزشی، ورزشی و فرهنگی است، گفت: طی دو سال دولت سیزدهم ۸۰۰ میلیارد تومان در قالب ۲۰۰ پروژه تعریف و تحویل آموزش و پرورش شد که بی‌سابقه است.

وی افزود: ۳۳ مدرسه محرومیت‌زدایی و ۷۷ مدرسه در قالب طرح شهید پناهی را انجام دادیم و در تکمیل پروژه‌های ملی و استانی، تعمیرات، انجام قیر و ایزوگام اعتبارات خوبی دریافت شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد به اختصاص ۸۰ میلیارد تومان پروژه‌های کمک آموزشی اشاره کرد و افزود: ۸۰ درصد پروژه‌های عمرانی نوسازی مدارس با مشارکت خیرین احداث می‌شود.

حسینی‌نیک خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی ۱۰ هزار متر مکعب موکت خریداری شده و در ایام‌الله دهه فجر در نمازخانه مدارس نصب می‌شود.

وی بر ضرورت هوشمندسازی مدارس تأکید کرد و با بیان اینکه وضعیت استان در زمینه هوشمندسازی مدارس قابل قبول نیست، افزود: قرارداد همکاری بین مؤسسه قلم چی و مؤسسه مهر گیتی منعقد شد که با همکاری آنها ۲۰۰ مدرسه استان هوشمندسازی می‌شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نیازمندی مدارس بحرانی را با همکاری آموزش و پرورش و گروهای جهادی شناسایی و ۷۰ درصد درخواست تعمیرات انجام شده، گفت: در سال جاری با تخصیص اعتبار تعمیرات جدید نیز انجام شود، ضمن اینکه ۱۵۰ هزار متر مربع قیر و ایزوگام و ۱۴۰ متر قیر در مدارس سطح استان انجام شد و تخصیص جدیدی برای این موضوع گرفتیم.

حسینی‌نیک اظهار کرد: نوسازی طی سال جاری ۳۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی هزینه کرد و مدارسی که دچار مشکل موتورخانه بوده را رفع کردیم.

وی یادآور شد: مهر امسال 2 هزار پروژه آموزشی در سطح کشور به بهره‌برداری رسید که ۱۰۳ پروژه با ۳۴۵ کلاس درس متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در دهه فجر نیز ۳۶ پروژه آموزشی، ورزشی و فرهنگی با ۷۷ کلاس درس تعمیر، تجهیز و تحویل آموزش و پرورش می‌شود که یکی از آنها پروژه ۹ کلاسه دبستان روستای مهریان است که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی نیک از جمع‌آوری ۷۷ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموزی در سطح استان خبر داد و گفت: پیشتاز در جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز هستیم و اگر مورد جدیدی از مدارس کانکسی گزارش شود آماده جمع‌آوری و اعلام پایان مدارس کانکسی هستیم.

کد خبر 1747738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha