جشن خودکفایی"بلندای همت" ویژه ۲ هزار مددجوی کمیته امداد استان زنجان برگزار می‌شود

صالحی از برگزاری جشن خودکفایی"بلندای همت " ویژه ۲ هزار مددجوی کمیته امداد استان زنجان ۱۸ بهمن ماه در زنجان برگزار می شود.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، روح اله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: تعامل با رسانه ها در راستای شفاف سازی و تبیین دستاوردهای این نهاد مردمی از رویکردهای کمیته امداد است.


وی با یادآوری اینکه کمیته امداد در تعامل با رسانه ها جزو ۱۰ استان برتر کشور است، ادامه داد: ۲۶ هزار خانوار با ۴۵ هزار نفر جمعیت تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان است.  


صالحی با اشاره به اینکه اولویت مهم کمیته امداد، توانمندسازی خانواده های تحت حمایت است، گفت: با همراهی خیرین و دستگاه های مرتبط ۱۸ بهمن ماه جشن خودکفایی "بلندای همت" ویژه ۲ هزار مددجوی کمیته امداد برگزار خواهد شد.


مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۲۴۰۰ خانواده از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شدند، خاطرنشان کرد: یک هزار خانوار جدید شناسایی شده و تا پایان امسال ۵۰۰ خانوار که جزو دهک های پایین هستند مورد حمایت کمیته امداد قرار می گیرند.  


وی با بیان اینکه افتتاح ۳۶۳۳ طرح خودکفایی با اعتبار ۳۳۵ میلیارد تومان از دیگر برنامه های کمیته امداد در دهه فجر امسال است، اضافه کرد: تهیه ۴۵ سری جهیزیه همزمان با این ایام و بازدید از ۳۰۰ خانواده تحت حمایت، افتتاح سه مرکز نیکوکاری و اعزام ۴۰۰ مددجو به مشهد در قالب طرح شوق زیارت با اولویت زیارت اولی ها از دیگر برنامه های کمیته امداد در دهه فجر است.  


صالحی به برگزاری دوره مهارت آموزی دانش آموزان تحت حمایت کمیته در قالب اردوی راهیان پیشرفت اشاره کرد و گفت: جشن تکلیف دختران با عنوان"دختران ماه" و پسران نومکلف را با همکاری آستان قدس رضوی در این ایام خواهیم داشت.

 
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان اضافه کرد: کلینیک رز نیز همزمان با جشن خودکفایی در راستای ارائه خدمات مشاوره در دهه فجر افتتاح خواهد شد. همچنین ۳۵ هزار مورد خدمت مشاوره و فرهنگی به جامعه هدف ارائه شده است و دهه فجر کارگاه های آموزشی در تعدادی از شهرستان ها اجرا خواهیم کرد.  


به گفته وی، در تمامی سرفصل های کمیته امداد تحقق برنامه اتفاق افتاده است و در مشارکت های مردمی رتبه ۶ کشوری و تکریم ایتام رتبه اول را داریم.


صالحی با بیان اینکه مسکن یکی از ارکان توانمندسازی در کمیته امداد محسوب می شود، ادامه داد: تامین مسکن و اشتغالزایی در دستور کار است در مسکن روستایی همه خانوارهای واجد شرایط دارای زمین این خدمت را دریافت کردند.  


مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با یادآوری اینکه ۴۴۵ پروژه مسکن ویژه مددجویان استان زنجان در دستور کار است که ۱۷۳ مسکن در دهه فجر تحویل داده می شود، افزود: ۱۵۱ مددجوی روستایی واجد شرایط فاقد زمین وجود دارد که از ظرفیت های قانونی برای تامین زمین این مددجویان استفاده می کنیم.  


به گفته وی، در استان زنجان ۱۸۲مرکز نیکوکاری فعالیت می کنند که ۶۰ مرکز به صورت تخصصی و ۱۲۲ مرکز در حوزه های عمومی در حال ارائه خدمت هستند.  


صالحی با بیان اینکه برخی از مراکز نیکوکاری در سطح مساجد فعالیت می کنند، افزود: ۶۰ هزار خدمت در این مراکز در ۱۰ ماهه اخیر ارائه شده است.

کد خبر 1747760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha