مرحله دوم تدوین اطلس کاربردی گیاهان دارویی آغاز می‌شود

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به تدوین اطلس کاربردی گیاهان دارویی گفت: مرحله دوم این طرح با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان به زودی در شهرستان قاین و زیرکوه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدحسین سید کاشی امروز یکشنبه (۱۵ بهمن) در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی، چهل و سه سال از حیات پر افتخار خود را پشت سر می‌گذارد. 

وی افزود: امسال جهاد دانشگاهی شعار «جهاد دانشگاهی الگوی پیشرفت؛ ایمان، امید و اعتماد به جوانان» را برگزیده است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در ادامه گفت: در سال جاری چهارمین جشنواره منطقه‌ای علمی، فرهنگی، هنری و ادبی ابن‌حسام همزمان با روز خوسف، در خراسان جنوبی برگزار شد.

سید کاشی با اشاره به اجرای ۶ طرح ملی در استان تصریح کرد: ایسپا خراسان جنوبی در سال جاری ۱۷ طرح نظرسنجی به صورت استانی و ملی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هزار و ۲۸۰ نمونه بافت خون بند ناف در استان ذخیره سازی شده است، عنوان کرد: این میزان حدود ۶ دهم درصد آمار کشوری بوده و بسیار پایین است و این آمار نشان‌دهنده عدم اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی نشدن آن است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: ما این خدمات را در شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس، طبس و نهبندان ارائه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج طرح پژوهشی با اعتبار پنج میلیارد ریال در دست اجرا است، افزود: نتایج این طرح‌های پژوهشی در نیمه اول سال ۱۴۰۳ منتشر خواهد شد.

سیدکاشی با اشاره به اینکه تدوین اطلس کاربردی گیاهان دارویی استان توسط جهاد دانشگاهی در چهار مرحله انجام می‌شود، تصریح کرد: مرحله اول این طرح پژوهشی در فروردین ماه امسال به اتمام رسید و ۳۴۰ گونه گیاهی در خوسف و بیرجند بررسی شد.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: مرحله دوم تدوین اطلس کاربردی گیاهان دارویی با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان به زودی در شهرستان قاین و زیرکوه آغاز می‌شود.

وی در اشاره به برگزاری مرحله چهارم طرح سرباز مهارت در استان، عنوان کرد: در سال جاری سهمیه تعلق گرفته ۲۵ هزار نفر بوده است که تاکنون در مجموع ۱۵ هزار و ۱۰۰ نفر از آموزش‌ها این طرح بهره‌مند شدند.

کد خبر 1747941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha