از برگزاری جشن های فرهنگ و هنر «شکوه ایران» تا اکران ۱۷ فیلم در جشنواره بین المللی فجر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۱۶ تا ۲۳ بهمن ماه با اکران ۱۷ فیلم در چهار نوبت در سطح استان میزبان جشنواره فیلم فجر هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «امین درخشان» در نشست خبری با موضوع جشنواره‌های فیلم و موسیقی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از نگاه مطالبه‌گرانه و همچنین همراهی رسانه ها در حوزه فرهنگ و هنر و تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: فرهنگ، هنر و رسانه در پیدایش انقلاب اسلامی جایگاه بی بدیلی دارد و اگر در هر مکانی از قدرت صحبت می‌شود، مدیون فرهنگ، هنر و رسانه است که برای اعتلای انقلاب اسلامی تلاش دارد که نتایج آن انقلاب اسلامی با رشادت‌های رزمندگان و شهدای انقلاب است.

وی ضمن گرامی داشت یاد و نام شهدا با بیان اینکه باید مدیران نسبت به گزارش فعالیت‌ها و حرمت اهالی رسانه به بیان دستاوردها و خدمات بپردازند، گفت: اگر بخواهیم به نقش و جایگاه هنر بپردازیم، باید بدانیم که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده و حوزه فرهنگ یکی از مولفه‌های تاثیرگذار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با بررسی سیر تحولات انقلاب اسلامی شاهد هستیم که در حوزه فرهنگ و هنر اتفاقات قابل توجهی شکل گرفته است.

درخشان با اشاره به اینکه امروز چهل و دومین جشنواره فیلم و موسیقی با خلاقیت هنرهای این سرزمین و بیان خدمات کشور در قالب هنر هنرمندان برگزار می شود، افزود:سه جشنواره پیش بینی شده و باید نسبت به موضوعات فرهنگی و ایجاد نشاط هنری و فرهنگی در جامعه تلاش کرد.

وی به فعالیت های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال ۱۴۰۲ اشاره و بیان کرد: نبود اعتبارات را بهانه نکردیم تا فعالیت‌های کم رونق و کم رمق شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: جشنواره‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف برگزار و باعث رضایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از استان شد و به عنوان دستگاه برتر معرفی شدیم.

درخشان یکی از مولفه‌های جمهوری اسلامی ایران را حوزه فرهنگ دانست و اظهار کرد: امروز در دنیا برای حوزه فیلم حرف برای گفتن وجود دارد و در همه حوزه‌های فرهنگی، آداب و رسوم و ارزش‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس کارنامه موفقی داریم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تاریخ تمدنی و ارزش‌های دینی و مقدس داریم و باعث تولید آثار مهمی می‌شود، یادآور شد: از ۱۶ تا ۲۳ بهمن ماه با اکران ۱۷ فیلم در چهار نوبت در سطح استان میزبان جشنواره فیلم فجر هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این جشنواره همه مقدمات یا انجام شده یا در حال انجام بوده و سهمیه ویژه‌ای برای اصحاب رسانه و هنرمندان پیش‌بینی خواهیم کرد تا با سهمیه از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

درخشان از رسانه ها خواست برای برگزاری خوب جشنواره متولی باشند و نسبت به پوشش و تبلیغ آن اهتمام ویژه‌ای از خود نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه این فیلم‌ها برای نخستین بار اکران شده، تکراری نیستند و تعداد قابل توجه آثار در حوزه اجتماعی و ارزشی مخاطب پسند هستند، گفت: در سال جاری کارگردانان خوبی پای کار آمدند و کیفیت تولیدات شرایط بهتری دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جشنواره هنرهای تجسمی با هماهنگی جشنواره فجر برگزار شد، افزود: حدود ۳۶۰ اثر از طرف هنرمندان استان به تهران ارسال شد و با مشارکت خوب آنها، پذیرش آثار صورت گرفت و تعداد ۱۵ اثر توسط دبیرخانه مرکزی انتخاب شدند.

درخشان ضمن تاکید بر اینکه به کمبود نشاط اجتماعی به عنوان یک اولویت باید توجه کرد، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین وظایف توجه به این بخش بوده و یکی از مولفه‌ها حوزه موسیقی به عنوان هنری فراگیر و مردمی، بعد از چندین سال میزبان جشنواره موسیقی فجر در استان در بخش‌های پاپ و سنتی که  سه گروه استانی و دو گروه پاپ غیر استانی و دو گروه قشقایی که در شهرستان کهگیلویه، بهمئی، گچساران برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه جشنواره فجر به همت معاونت سینمایی از ۲۵ بهمن ماه آغاز و تا یکم اسفند ماه ادامه دارد، گفت: یکی از موضوعات ایجاد نشاط در سایر نقاط استان بحث جشن‌های فرهنگ و هنر با دو محور دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی و توجه به مشارکت جدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

درخشان خاطرنشان کرد: اگر امروز در سطح استان شاهد سربلندی در حوزه انتخابات هستیم بخش بسیاری از آن مدیون اهالی رسانه بوده و شاهد شور انتخاباتی در سطح استان هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هر فردی رأی اول را بیاورد برای ما مورد احترام بوده و به رای و نظر مردم احترام خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در این راه باید اخلاق مدار بود و اهالی رسانه به جریانات و شخصیت‌هایی که به گرایش آنها نزدیک نبودند، اما اخلاق مداری را مدنظر قرار دادند.

درخشان با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف شعر، نمایشگاه و برنامه‌های متنوع در مناطق محروم، افزود: یک اثر خیابانی و یک اثر صحنه‌ای در حوزه مسائل اجتماعی به تهران راه یافتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حوزه سرود گروه «پسران خورشید» در جشنواره‌های کشوری جزء گروه‌های برتر بود، نکته قابل توجه گروه سرود که به تهران راه یافت گروهی از کودکان کار بودند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه زیرساخت‌ها خلا جدی وجود داشت که در سفر اول حتی یک ریال پیش بینی نشد، ادامه داد: چون در سطح استان شخص استاندار به تازگی معارفه شدند و این موضوع را در مجموعه وزارت و سطح کشور بهانه کردیم تا ۱۵۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان در دور دوم سفر ریاست جمهوری مصوب و ابلاغ شد.

درخشان اظهار کرد: از این مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای تجهیز و تعمیر در حوزه کتابخانه‌های عمومی در مناطق روستایی و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل، تجهیز و بخش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر استان پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حدود ۹۵ درصد رسانه‌های استان اصول حرفه‌ای و رسانه‌ای را رعایت می‌کنند، افزود: در ایام انتخابات کمیسیونی تشکیل شده تا در حوزه حواشی حوزه رسانه فعالیت‌هایی که خارج از چهارچوب بود، بررسی و رسیدگی شده و دستگاه‌های قضایی همچنین ورود کردند، اما در مجموع کار رسانه‌ها را ستایش می‌کنیم و اگر مشکلی هم بود به کلیت اصحاب رسانه تعمیم نمی‌دهیم.

کد خبر 1747980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha