کلنگ زنی ۲۳ پروژه به اعتبار ۸۵۵ میلیارد تومان در دهه فجر

دوستی با اشاره به کلنگ زنی ۲۳ پروژه به ارزش ۸۵۵ میلیارد تومان در دهه فجر امسال گفت: امسال در دهه فجر ۳۶ پروژه در حوزه آب و فاضلاب استان افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی امروز یک‌شنبه (۱۵ بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به افتتاح ۳۶ پروژه در حوزه آب و فاضلاب استان اظهارکرد: ۳۵ پروژه به ارزش ۱۹۱ میلیارد تومان در بخش آب و یک پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان در بخش فاضلاب به بهره برداری می رسد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ابراز امیدواری کرد: پروژه فاضلاب بیرجند سال آینده تکمیل شود.

وی با اشاره به کلنگ زنی ۲۳ پروژه به ارزش ۸۵۵ میلیارد تومان در دهه فجر امسال افزود: کلنگ زنی فاضلاب خوسف با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان از مهم ترین پروژه هایی است که در دهه فجر کلنگ زنی می شود.

دوستی تاکید کرد: آخرین پروژه فاضلاب در سربیشه و در سال ۸۷ آغاز شد و با توجه به نبود ردیف اعتباری پروژه خوسف تاکنون اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه اجرای فاضلاب خوسف از مطالبات ۱۲ ساله مردم این منطقه است، یادآور شد: در این طرح ۷۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و سه کیلومتر خط انتقال است.

وی با اشاره به خشکسالی‌های چند ساله در استان، تاکید کرد: با مدیریت مصرف صحیح, حذف انشعابات فضای سبز شهرداری، احداث مخازن، مدیریت مصرف و ... می‌توان از پیک تابستان عبور کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به این مهم که ۱۶ پروژه تنش آبی در استان در دستور کار و اجرا قرار دارد، یادآور شد: پیش بینی می شود شهرهای بیرجند، طبس، نهبندان، قاین و شوسف و آرین شهر دارای تنش آبی شوند.

دوستی از تنش آبی در طبس به عنوان پروژه اضطراری نام برد و گفت: در این شهرستان ۳۰ درصد تامین آب از دست رفته است.

وی در خصوص هدررفت آب در شبکه های توزیع و انتقال آب، میانگین هدررفت واقعی آب شهری و روستایی استان را ۲۵ درصد اعلام کرد و گفت: در استان به دلیل خطای کنتور، انشعابات غیر مجاز و... مصارف آب بدون درآمد هم ۴۰ درصد است.

 وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی صورت گرفته ۲ هزار انشعاب غیر مجاز در استان وجود دارد، یادآور شد: از ابتدای سال جاری ۴۰۰ انشعاب غیرمجاز در خراسان جنوبی کشف و شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به هزار و ۸۷۰ روستا در استان، گفت: در ایام پیک مصرف حدود ۴۰۰ روستا آبرسانی سیار می‌شوند.

به گفته دوستی ۹ درصد روستاهای استان در ایام پیک آبرسانی سیار می شوند که نسبت به میانگین کشوری رقم قابل معقولی است.

وی تعداد تانکرهای آبرسانی سیار را ۳۱ دستگاه ذکر کرد و گفت: از این تعداد سال گذشته دو تانکر و امسال هم دو تانکر به مجموعه اضافه شده است و در ایام ضروری از بخش خصوصی و سازمان ها استفاده می شود.

کد خبر 1747995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha