کربلای معلی میزبان هشتمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک«الحسینی الصغیر»

بخش مراقبت و پرورش کودک در آستان مقدس امام حسین(ع)، برای راه اندازی هشتمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک «الحسینی الصغیر» در کربلای معلی آماده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حسینی، منتظر النصراوی، رئیس بخش مراقبت و پرورش کودک در آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: به توصیه مستقیم عبدالمهدی کربلایی، نماینده مرجعیت عالی دینی، بخش مراقبت و پرورش کودک در آستان مقدس امام حسین در حال آماده شدن برای تدوین جزئیات نهایی راه اندازه هشتمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک«الحسینی الصغیر» در کربلای معلی است.

وی افزود: این جشنواره هرسال برگزار می‌شود و این دوره با دوره‌های گذشته در بسیاری از جزئیات متفاوت خواهد بود، مهم‌ترین آن تعداد اجراها بیش از هرسال خواهد بود و دو سالن برای اجرای نمایش این جشنواره رزرو خواهد شد.

النصراوی گفت: در حاشیه این جشنواره، سه کارگاه های آموزشی بازیگری، عروسک خیمه شب بازی و گریم تئاتر و سینما توسط مربیانی از خارج از عراق از استرالیا، اسپانیا و ایران برگزار می شود.

 وی خاطرنشان کرد: در این دوره، دو رویداد استثنایی نیز برگزار می شود که اولین آن کارگاه آموزشی ویژه مدیران جشنواره‌های کودک در منطقه عربی (عمان، مصر، لبنان و تونس علاوه بر عراق) است. همچنین سمینار ویژه مدیران شعبه‌های سازمان بین المللی (UNMA) مرتبط با فعالیت عروسکی است.

 جشنواره بین المللی تئاتر کودک الحسینی الصغیر یکی از رویدادهای مهم سالانه  است که مدیریت آستان مقدس امام حسین(ع) توجه ویژه ای به آن دارد.

کد خبر 1748026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha