جدیدترین اثر کارگردان مشهدی، در راه جشنواره بین‌المللی تونس

نمایش «جنگ و صلح»، جدیدترین اثر نویسنده و کارگردان مشهدی در راه ششمین جشنواره بین المللی تئاتر مونو دراما تونس است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محمد برومند، نویسنده و کارگردان نمایش «جنگ و صلح» در این خصوص گفت: حضور در جشنواره نمایش‌های تک نفره ضمن جذابیت خاصی که دارد، به دلیل محدودیت در اجرار، یکی از دشوارترین شکل‌های نمایشی است که هر کارگردان و بازیگری به سراغ آن نمی‌رود، مگر کارگردان‌ها و بازیگرانی که دوست دارند خود را به چالش بکشند.

وی با عنوان اینکه کار کردن این نمایشنامه، چالشی برای ایجاد خلاقیت و فرم‌های جدید روایت است، افزود: با اینکه تاکنون در بیست و دو جشنواره بین المللی حضور داشته‌ام، اما برای نخستین بار است که در یک جشنواره مونودرام شرکت می‌کنم. 

وی گفت: از یک سو، ویژگی‌های خاصی که این نوع از نمایش‌ها باید داشته باشند و از دیگر سو، حضور مخاطبینی از کشورهای مختلف که زبان و فرهنگ دیداری آنها با ما متفاوت است، مرا به فکر و تلاش واداشت تا سعی کنم اثری متفاوت با تمام آثاری که تاکنون نوشته و اجرا کرده ام، به صحنه بیاورم.

برومند با اظهار اینکه قصه نمایش حکایت متجاوزان شرقی، شمالی، جنوبی و غربی به خاک پاک میهن است که ارمغانشان غارت و چپاول و تجاوز بوده است، افزود: در نمایش جنگ و صلح با مشارکت مخاطب، پرده از چهره کریه جنگ افروزان برمی داریم تا همه ببینند زنان و کودکان قربانیان اصلی جنگ‌ها هستند؛ البته همین زنان هستند که با آوای مهر تلاش می‌کنند که رسم جنگ افروزی را خاموش و شعله‌های عشق و ایثار و امید را برافروزند.

نویسنده و کارگردان نمایش جنگ و صلح گفت: دو اجرا در جشنواره خواهیم داشت که یک اجرا به زبان انگلیسی است که توسط شهرزاد زمانی به صحنه خواهد رفت و اجرای دیگر با استفاده از زبان فارسی و عربی توسط سهیلا قیدی ارائه می‌شود؛ صداپیشگان انگلیسی اثر، ایلیا برومند و سارا صنعت نگار هستند و سیدعلی حسینی و عبیر معتوق نیز به عنوان صداپیشگان عربی با این گروه همکاری می‌کنند.

ششمین جشنواره بین المللی تئاتر مونو دراما تونس از تاریخ ۲۷ آوریل تا دوم می (۸ تا ۱۳ اردیبهشت) در شهر نابل برگزار می‌شود.

پایان پیام/

کد خبر 1759733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha