۱۸ اثر جشنواره فیلم فجر به سینماهای قم رسید

سه سینمای ونوس، تربیت و پردیس سینمایی بازار شهر قم میزبان ۱۸ فیلم از ۲۳ فیلم جشنواره فجر خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، امیر علی عموزاده امروز( یکشنبه ۱۵بهمن ماه) در نشست خبری برگزاری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در استان قم با بیان اینکه  این جشنواره بزرگترین رویداد هنری و سینمایی کشور است گفت: امسال سه سینمای ونوس، تربیت و بازار شهر قم با مجموع ۸۵۰ صندلی میزبان ۱۸ فیلم از ۲۳ فیلم جشنواره فجر هستند.

وی ادامه داد:سینما ونوس به عنوان رکورددار میزبانی از جشنواره فیلم فجر در قم، امسال نیز همچون گذشته با ظرفیت ۲۲۰ صندلی، سینما تربیت با ۳۳۵ و پردیس سینمایی بازار شهر که سال گذشته برای نخستین‌بار میزبانی از جشنواره فیلم فجر را تجربه کرد، امسال نیز به عنوان یکی از سه سینمای میزبان جشنواره در قم انتخاب شده و فیلم‌های جشنواره چهل‌ودوم را با ظرفیت ۳۰۰ صندلی به روی پرده خواهد برد.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه مرکزی جشنواره فیلم فجر در قم در سینمای ونوس خواهد بود افزود: استودیو «انتخاب خوب ، حال خوب» از شب اول برگزاری جشنواره فجر در استان قم در سینما وتوس فعال و دغدغه سینماگران استان و نقد فیلم‌ها در آن انجام می‌شود.

عموزاده تصریح کرد: اکران فیلم‌های جشنواره از ۱۶ بهمن ماه شروع شده وتا ۲۲ بهمن ادامه خواهد یافت و هر فیلم سه اکران در استان دارد.

محمد کاظم رضوانی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این نشست گفت: بهار سینمای ایران جشنواره فجر است و امسال نیز در قم میزبان این جشنواره هستیم و برنامه‌های متنوعی در این حوزه داریم.

وی ادامه داد: مجموعه برنامه‌های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در استان قم با شعار «انتخاب خوب، حال خوب» برگزار می‌شود و برنامه‌هایی را مرتبط با این شعار خواهیم داشت.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: اثر سینمایی مجنون که زندگینامه شهید مهدی زین الدین است به صورت تک سانس در قم اکران خواهد شد.

رضوانی ادامه داد: علاقه‌مندان برای تهیه بلیت جشنواره فجر در قم صرفا باید از طریق سامانه اینترنتی سمفا که خود دارای چهار سکوی فروش است ورود کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از فعالیت های سینمایی این اداره کل گفت: برگزاری جشنواره حوا ،دومین جشن بزرگ مهر سینمای ایران در مهرماه، برگزاری اولین جشنواره مستند ۱۷ با موضوع شهدای استان، نهمین جشنواره ملی نماز و نیایش و میزبانی از فیلمسازان سراسر کشور، اکران فیلم سینمایی اخت الرضا و نوسازی پردیس سینمایی شهر آفتاب  از فعالیت های سینمایی سال جاری در استان قم بوده است.

رضوانی با اشاره به افزایش مخاطب سینما در قم گفت: سال گذشته ۶۰ میلیارد ریال بلیت در سینماهای قم فروخته شد که قریب به ۲۳۴ هزار تماشاگر در سینماها حضور یافتند اما از ابتدای سال‌جاری تاکنون سینماهای قم ۱۸۰ میلیارد ریال بلیت فروخته‌اند و ۴۹۱ هزار نفر تماشاگر در سالن‌ها حضور یافته‌اند.

وی  افزود: ۱۳ سالن در۶ سینمای استان قم با ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۰ صندلی فعال است و با راه‌اندازی سینمای باغ موزه دفاع مقدس و محراب در شهرک پردیسان ۴۲۰ صندلی به ظرفیت سینماهای قم افزوده می‌شود.

کد خبر 1748057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha