اظهارات جنجال برانگیز «بن گویر» درباره مهاجرت ساکنان غزه / موج انتقادات در اسرائیل

وزیر امنیت رژیم صهیونیستی دوباره ساکنان غزه را تشویق به مهاجرت داوطلبانه کرد و جوبایدن را متهم کرد که مانع تلاش‌های جنگی اسرائیل می‌شود؛ این اظهارات موجی از انتقادات را در میان مسئولان رژیم صهیونیستی درپی داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال گفت: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به جای حمایت کامل از ما، کمک های بشردوستانه و سوخت به غزه می دهد و این به حماس می رسد.

گویر معتقد است که رفتار آمریکا کاملاً متفاوت خواهد بود، اگر «دونالد ترامپ» ریاست جمهوری سایق در منصب ریاست جمهوری باشد.

 این روزنامه آمریکایی به نقل از این وزیر راست افراطی نوشت که وی طرحی با هدف تشویق ساکنان غزه به مهاجرت داوطلبانه به کشورهای دیگر در سراسر جهان با ارائه مشوق‌های مالی برای انجام این کار دارد.

 بن گویر گفت: این مسئله، تلاش انسان دوستانه واقعی است که باید انجام شود.

 بن گویر پیشنهاد برگزاری یک کنفرانس جهانی را برای کمک به اسرائیل به منظور یافتن کشورهای آماده پذیرایی از آوارگان فلسطینی ارائه کرد.

 وی همچنین گفت:« بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اکنون بر سر دوراهی قرار دارد و باید راهی را که طی خواهد کرد، انتخاب کند.

اظهارات بن گویر انتقادات شدیدی را برانگیخت، به طوری «بنی گانتس» عضو شورای جنگ اسرائیلی، این اظهارات را غیرمسئولانه دانست و گفت: باید نتانیاهو به بن گویر دستور دهد تا آسیب زدن به روابط خارجه اسرائیل را متوقف کند.

یائیر لبید از رهبران احزاب مخالف اسرائیل، این اظهارات را نشانه کنترل نداشتن نتانیاهو روی افراط گرایان در این رژیم است.

لبید گفت: بن گویر ثابت کرد چیزی از سیاست خارجه نمی فهمد، نتانیاهو کنترلی بر وزرای افراط گرایش ندارد.

وی تاکید کرد: اظهارات بن گویر حمله مستقیم به جایگاه بین المللی اسرائیل و آسیب زدن به امنیت آن است.

از سوی دیگر، ناوور شری، عضو کنست از حزب «اینجا آینده» که لبید رهبری آن را دارد، گفت: بن گویر به خسارت سنگینی که به امنیت داخلی وارد کرد، اکتفا نکرد و اکنون به سیاست بین الملل اسرائیل آسی می زند.

کد خبر 1748111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha