طنین تلاوت قرآن در مساجد کردستان/افتتاح طرح های دهه فجر کردستان با رنگ و بوی معنویت

تلاوت قرآن کریم در مساجد استان کردستان این روزها برنامه های دهه مبارک فجر را آمیخته با رنگ معنوی کرده و تلاوت کلام الهی در تمامی مساجد این استان طنین انداز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، برکات پیروزی انقلاب اسلامی را هرچه بشمارید به انتها نمی رسد، از افتتاح طرح ها و پروژه های عمرانی گرفته تا اجرای کارهای اقتصادی و کشاورزی، توسعه آب و برق و گاز در شهر و روستاهای استان کردستان با وجود کوهستانی بودن و صعب العبور بودن بسیاری از مسیرهای روستایی دستاوردی از برکات بی شمار این انقلاب است که با توکل الهی و تکیه بر اسلام ناب محمدی شکل گرفت و امروز نیز مقتدرانه در میان کشورهای منطقه ایران اسلامی سربلند ایستاده است.

در کنار تمامی دستاوردهای ریز و درشتی که در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی تاکنون در استان کردستان رقم خورده است، توسعه فعالیتهای دینی و قرآنی کم نیستند.

اجرای محافل و کلاس های قرآنی، تقویت فعالیتهای مسجدی، برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی و غیره همگی دستاوردی از دستاوردهای پربرکت این انقلاب است که در این استان نیز به ثمر نشسته است.

وجود بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد، وجود بیش از ۶۰۰ هیات مذهبی، راه اندازی ۴۰ موسسه قرآن و عترت، راه اندازی ۳۰۰ خانه قرآنی شهری و روستایی همگی به برکت وجود انقلاب اسلامی ایران در استان فرهنگی کردستان ایجاد شده است.

امروزه می بینید که در ابتدای هر محفل و مراسمی تلاوت قرآن کریم رونق بخش اجرای آن برنامه می شود و در افتتاح هر طرح و پروژه ای تلاوت قرآن و صدای صلوات روح معنویت را به فعالیتهای انجام شده هدیه می دهد.

در ایام دهه فجر امسال که همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است شاهد ورود کاروان قرآنی انقلاب به شهرهای مختلف استان بودیم، کاروانی که در مساجد شهرهای سنندج، قروه، سقز، بانه و مریوان به اجرای برنامه می پردازند و طنین تلاوت قرآن کریم را در این ایام پررنگتر جلوه می دهند.

تاکنون این کاروان قرآنی در شهرستانهای قروه و سنندج اجرای برنامه داشته و امروز نیز با استقبال گسترده مردم سقز در مسجد جامع این شهر به برپایی محفل انس با قرآن کریم پرداختند.

طنین تلاوت قرآن در مساجد کردستان/افتتاح طرح های دهه فجر کردستان با رنگ و بوی معنویت

حضور نوجوانان و جوانان در این محفل قرآنی بیانگر استقبال این قشر از فعالیتهای قرآنی و دینی است که عده ای با دف نوازی و مولودی خوانی و عده ای دیگر نیز با قرآئت قرآن کریم محافل قرآنی کاروان قرآنی انقلاب را در مسجد جامع سقز نورانیت مضاعف بخشیدند.

اجرای برنامه های قرآنی کاروان ۴۰ نفره انقلاب در مساجد کردستان

به گفته سردار جمشید رضایی جانشین سپاه بیت المقدس کردستان،  ورود کاروان ۴۰ نفره محفل با عنوان کاروان قرآنی انقلاب به کردستان از برنامه‌های سپاه است که این کاروان ابتدای دهه فجر وارد شهر قروه شد و اکنون در شهرهای دیگر استان اجرای برنامه دارد.

وی با اشاره به برنامه های این کاروان در استان خاطرنشان کرد: اجرای محافل قرآنی در مساجد و مدارس و حضور در جمع قرآنیان استان از برنامه‌های این کاروان است.

جمشیدی اضافه کرد: این برنامه های قرآنی با حضور قاریان برجسته بین المللی و کردستان در مسجد جامع سنندج به صورت زنده از شبکه قرآن و شبکه استانی پخش شد و در سایر شهرهای یاد شده استان نیز با همین روال برگزار می شود.

طنین تلاوت قرآن در مساجد کردستان/افتتاح طرح های دهه فجر کردستان با رنگ و بوی معنویت

فعالیت ۶۰۰ کانون فرهنگی در مساجد کردستان از برکات انقلاب اسلامی

بهزاد کیامهر مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان نیز با اشاره به اینکه وجود ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد از برکات انقلاب اسلامی در این استان است، افزود: در این کانون ها بچه های مسجدی رو به روز رو به افزایش هستند و در برنامه های قرآنی، فرهنگی و هنری مسجد و کانون ها شرکت دارند.

وی تصریح کرد: سعی براین است تا ضمن توسعه کانون های فرهنگی تبلیغی مساجد زمینه حضور بیش از پیش افراد مختلف جامعه در سنین مختلف را به سمت مساجد فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال در برنامه های بازدید از کانون های فرهنگی مساجد شهرهای استان تلاش شد تا ضمن احصای مشکلات و نیازهای کانون ها زمینه تقویت آنها نیز فراهم شود.

طنین تلاوت قرآن در مساجد کردستان/افتتاح طرح های دهه فجر کردستان با رنگ و بوی معنویت

مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان اضافه کرد: در ایام دهه فجر نیز سعی شده تا بچه های مسجدی در برنامه های قرآنی و محافل مختلف سطح مساجد استان مشارکت و همراهی داشته باشند.

کد خبر 1748113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha