مسجد؛ موتور محرک انقلابیون| ساواک از مساجد بهشهر هراس داشت

بلال کشاورزیان یکی از انقلابیون و مبارزان قبل از انقلاب بود که خدمات شایسته ای را به انقلاب و نظام‌انجام داده است و معتقده آگاه‌سازی جوانان در دوران منتهی به انقلاب از مساجد شروع می شد و به نوعی آگاه سازی جوانان و مردم جامعه از مساجد مهمترین اتفاق آن دوران بود باید برای استمرار انقلاب اسلامی زمینه ساز حضور نسل نو در مساجد باشیم.

خبرگزاری شبستان، مازندران_ مریم‌نظری/ مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی سهم بسزایی در پیروزی انقلاب به رهبری امام راحل داشتند و در این بین به گفته بلال کشاورزیان که از فرهنگیان و مبارزان انقلابی بهشهر است، وحدت و انسجام مردم در دوران انقلاب بی مانند بود.

بلال کشاورزیان اصالتا" اهل دامغان استان سمنان است و از کودکی بواسطه حضور در بهشهر، به نوعی بهشهری شده است و بزرگ شده فراش محله بهشهر از محلات قدیمی و انقلابی بهشهر  است که در دوران قبل از انقلاب، به عنوان مبارز انقلابی خدمات شایسته ای انجام و با توزیع پوستر و اعلامیه روشنگری های فراوانی را به همراه دیگر مبارزان انقلابی بهشهر انجام داد.

کشاورزیان این‌مبارز انقلابی بهشهر با بیان اینکه پخش اعلامیه، اطلاعیه‌های امام(ره) و ساخت کوکتول مولوتف از کارهای مهم‌ ما در دوران منتهی به انقلاب بود، افزود: توزیع اعلامیه های حضرت امام، کشیک های شبانه و نشستن‌پای صحبت های انقلابیون همچون آیت الله شهید هاشمی نژاد  اوج فعالیت های ما در دوران شاهنشاهی و روزهای منتهی به انقلاب بود.
این فعال فرهنگی و مبارز انقلابی گفت: بهشهر همواره شهری انقلابی بود که به‌ دلیل‌ حضور آیت الله هاشمی نژاد در این شهر که اصالتا" بهشهری بودند و در مشهد سکونت داشتند و  گاه و بیگاه برای بیداری مردم  و روشنگری در بین‌مردم انقلابی بهشهر بودند، همواره مورد توجه رژیم بود و از  تجمعات جلوگیری می شد، اما جلسات مخفیانه و پر شور برگزار می شد.
کشاورزیان گفت: شهدای فراوانی از بهشهر در طول انقلاب تقدیم انقلاب شد و «شهدای گز» از جمله این شهدا بودند که تعدادی از انقلابیون روستای شهیدآبادهمچون شهید نجفی، مشکوات، موسوی و میر نجیب در روستای گز در درگیری با عوامل طاغوت به شهادت رسیدند.
این فعال انقلابی به برگزاری جلسات روشنگری در مساجد و منازل در قبل از انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: مسجد امام حسین(ع) که به مسجد نصیرخان معروف بود و مسجد امام رضا(ع) که به مسجد قنبر معروف بود، محل اجتماع انقلابیون آن زمان بود.
وی افزود: در طول دورانی که در این‌مساجد سخنرانان به بیان روشنگری و خطابه در مورد انقلاب و برنامه های حضرت امام‌می پرداختند، رژیم طاغوت مسجد را تحت کنترل داشت که در بسیاری از موارد در زمان سخنرانی ماموران آن زمان مسجد را محاصره می کردند و مجبور بودیم سخنرانان را از راه های فرعی فراری دهیم.
کشاورزیان گفت: در تمام دورانی که برای انقلاب و فعالیت های انقلابی حاضر می شدیم وحدت و هماهنگی بین نیروهای انقلابی و ارزشی مثال زدنی بود و همین اتحاد و وحدت مردم‌ما موجب پیروزی انقلاب شد.
وی افزود: آگاه‌سازی جوانان در دوران منتهی به انقلاب از مساجد شروع می شد و به نوعی آگاه سازی جوانان و مردم جامعه از مساجد مهمترین اتفاق آن دوران بود و حضور حجت الاسلام لطیفی، آیت الله شهید عبدالکریم هاشمی نژاد و بسیاری از مبارزان انقلابی، موجب روشنگری در آن دوران در بین‌مردم شد و همه‌مامدیون  روشنگری های روحانیون و وعاظ در مساجد و منابر هستیم.
وی یادآور شد: در کنار روشنگری های مبارزان انقلابی و روحانیون برجسته، توزیع اعلامیه ها، کشیک شبانه در محله و مساجد هم از هیجانات کارهای انقلابی ما بود که بدون آموزش و کار سازماندهی شده در این بخش وارد شدیم و تلاش داشتیم تا افراد مشکوک را شناسایی و راه را برای توزیع اعلامیه و دیوارنویسی انقلابیون هموار کنیم.
کشاورزیان این‌مبارز انقلابی بهشهری گفت: همه افتخارم انقلابی بودن، ولایی بودن و در پای ارزشهای انقلاب ماندن است، انقلابی که از مساجد آغاز شد و باید با مساجد هم استمرار یابد و در ادامه راه همه ما کمک‌کنیم تا شاهد بالندگی و اقتدار بیشتر ایران اسلامی در جهان باشیم و پای ولایت بمانیم و برخی مشکلات و توطئه ها و شیطنت دشمنان‌ما را از ادامه راه انقلاب بازندارد.

کد خبر 1748174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha