۲۱ طرح آموزشی فنی‌حرفه‌ای استان همزمان با دهه فجر افتتاح می شود

مدیر کل فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: ۲۱ طرح آموزشی فنی حرفه ای استان همزمان با دهه فجر افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حمیدرضا رستمی امروز  دوشنبه (۱۶ بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی به ارائه گزارشی از فعالیت های این سازمان و همچنین پروژه های دهه فجر اشاره کرد و گفت: در سطح استان پروژه در حال افتتاح داریم که شامل دپارتمان انرژی های نو در اراک، تکمیل مرکز آموزش فنی و حرفه ای کمیجان و یک پروژه در ساوه است که امید است در هفته ملی مهارت سال آینده به بهره برداری برسند.   

وی همچنین به افتتاح ۲۱ طرح آموزشی نیز در این ایام اشاره کرد و افزود: در روز سه شنبه ۱۷ بهمن ۲۱ طرح آموزشی شامل افتتاح ۱۵ آموزشگاه آزاد در استان، افتتاح و تمدید ۴ مرکز جوار کارگاهی در صنایع؛ افتتاح کارگاه هوش مصنوعی و تجاری برای اولین بار و کارگاه تولید محتوا در ساوه به صورت وبیناری با حضور وزیر کار در استان افتتاح خواهد شد.   

مدیر کل فنی و حرفه ای استان مرکزی با بیان اینکه در ده ماهه سال جاری ۵ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۵۹۵ نفرساعت در دوره های آموزشی در سطح استان شرکت کرده اند، افزود: از این تعداد ۳ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۲۵۸ نفر ساعت در بخش دولتی و یک میلیون و ۹۷۶ هزار و ۳۴۰ نفر ساعت در بخش غیر دولتی بوده اند.   


این مقام مسئول همچنین شرکت  ۲۶ هزار و ۹۴۱ نفر دوره در مراکز آموزش استان را از دیگر فعالیت ها این سازمان دانست و اظهار داشت: در بخش دولتی ۴۷۶ نفر دوره ساکنین سکونتگاه های غیررسمی، ۵ هزار و ۱۵۶ نفر دوره شاغلین بنگاه های اقتصادی، ۳۲۹ نفر دوره فارغ التحصیلان دانشگاهی، ۲۸۵ نفر دوره مشمولان بیمه بیکاری،  ۲۴ نفر دوره کودکان کار، ۴۹ نفر دوره پناهندگان  و اتباع خارجی و ۸۶۱ نفر زنان خانه دار بوده اند.  


رستمی اظهار داشت: در استان مرکزی ۱۸ گروه مخاطب از مجموع آموزش ها بهره مند می شوند که در ۱۰ ماهه امسال در بخش دولتی ۱۴۴ درصد و در بخش غیردولتی ۹۹درصد و در مجموع استان ۱۲۵ درصد تعهدات تحقق یافته است.  


مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با اشاره به اینکه این سازمان ۲۱  مرکز آموزش دولتی در سطح استان دارد، ادامه داد: این مراکز به صورت رایگاه آموزش ها را به مخاطبین ارائه می دهند.  

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون  ۴۰۰ آموزشگاه آزاد نیز در سطح استان فعالیت می کنند، ادامه داد: طرح تابستانه مهارت یک پروژه ۳ ساله است که با هدف هدایت شغلی و تحصیلی نوجوانان و دانش آموزان و استعدادیابی و نوعی هدایت تحصیلی این افراد با همکاری ۷ دستگاه به امضا رسیده است.  

رستمی با اشاره به اینکه این جشنواره هر ساله از ۱۵ تیرماه تا ۱۵ شهریور ماه برگزار می شود، بیان کرد:این طرح به صورت رایگان اجرا می شود و جامعه هدف این طرح همه دانش‌آموزان و کودکان و نوجوانان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال هستند.  

مدیر کل فنی و حرفه ای استان مرکزی ادامه داد: گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ ساله‌ با عنوان مهارت‌آموز و ۱۵ تا ۱۸ ساله‌ها با عنوان کارآموز، جذب خواهند شد.  

وی با اشاره به اینکه در تابستان امسال ۲ هزار و ۴۰۰ دانش آموز در این طرح شرکت کردند، اظهار داشت: با انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش؛ شاخه کار و دانش نیز در این طرح شرکت داشته اند که در مجموع ۴ هزار و ۵۸۱ نفر را شامل شده است.

 
رستمی همچنین با بیان اینکه در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲ میلیون و ۲۸۸ هزار نفر ساعت، شرکت داشتند، خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۱ با تغییرات در فرآیند آموزشی ۲ میلیون و ۹۹۶ هزار ساعت با ۳۰ درصد رشد و امسال ۳ میلیون و ۹۸۲ هزار نفر ساعت با ۳۳ درصد رشد در بخش دولتی در آموزش ها شرکت داشته اند.

کد خبر 1748251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha