سومین پلی کلینیک ارومیه با رویکرد «دوستدار سالمند» احداث می‌شود

‍ مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی گفت: خوشبختانه مجوز احداث سومین پلی کلینیک ارومیه با رویکرد کلینیک دوستدار سالمند اخذ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، عبداله مسافر یادگاری، مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی، در نشست خبری گرامیداشت دهه فجر گفت: بیش از ۵٠ درصد جمعیت کشور و یک میلیون و ٣٠٠ هزار نفر با ۴٠ درصد کل جمعیت استانی و ۶٠ درصد جمعیت شهری در آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به فعالیت های درمانی و انجام تعهدات بیمه شدگان تامین اجتماعی بصورت مستقیم و غیرمستقیم افزود : بیمارستان امام رضا ارومیه، مرکز جراحی محدود در مهاباد، ٩ پلی کلنیک درمانی، ٣ درمانگاه تخصصی، یک درمانگاه عمومی در سردشت، یک بیمارستان هولدینگ در خوی ارائه خدمات می کنند.

این مسئول در خصوص پروژه های مصوب در حال ساخت گفت: درمانگاه عمومی پیرانشهر با ٨٨ درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان ۶۴ تختخوابی مهاباد با پیشرفت فیزیکی ۴٢ درصد، درمانگاه عمومی شاهیندژ در مرحله کلنگ زنی و درمانگاه عمومی تکاب در حال تهیه زمین از عمده طرح های این حوزه است.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی با تاکید بر توسعه مراکز ملکی برای ارائه خدمات رایگان بیان کرد: خوشبختانه مجوز احداث سومین پلی کلینیک ارومیه با رویکرد کلینیک دوستدار سالمند اخذ شده است.

یادگاری از ارتقای شیفت مراکز درمانی وابسته، توسعه بخش ها و خرید دستگاه های مختلف برای بیمارستان امام رضا ارومیه، اخذ مجوز بازسازی درمانگاه تخصصی نقده، جایگزینی و احداث مجدد درمانگاه های بوکان و ماکو ، غیره خبر داد.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تشکیل ١٣١ هزار پرونده‌ بیماران مزمن و سیستم نظام ارجاع و برخورد در مراکز درمانی وابسته از سال ٩۵ اجرایی شده و حدود ١٠ درصد ویزیت متخصص در مراکز ملکی از مسیر ارجاع صورت می گیرد. یادگاری تصریح کرد : در ٩ ماه اول امسال ٢٠ هزار نفر بستری، ١٣ هزار و ۵٠۴ نفر عمل جراحی، بیش از یک میلیون و ۵٠٠ هزار ویزیت انجام گرفته است.

وی گفت : با ٢٠٣١ مرکز شامل پزشک عمومی، متخصص، بیمارستان ها، درمانگاه ها و غیره و ٢٣۶ مرکز خدمات جامع سلامت طرف قرار داد هستیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی بیان کرد : ٣ میلیون و ۴٢٠ هزار درمان مستقیم و ۶ میلیون و ٢٠٠ هزار درمان غیرمستقیم در سال های گذشته و ٢٠ هزار و ۴۵٧ درمان مستقیم و ۵٧ هزار و ١٣١ درمان غیرمستقیم در ٩ ماهه ارائه خدمات شده است.

یادگاری از مراجعه بیش از ٣۵٣٨ به شورای پزشکی، ١٣٨٩ مورد به کمیسیون پزشکی بدوی و ٣٨٨ مورد با کمیسیون پزشکی تجدید نظر در نه ماه اول امسال خبر داد.

کد خبر 1748286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha