۶۳ پروژه در شهرک های صنعتی استان سمنان افتتاح می شود

باقری با اشاره به افتتاح ۶۳ پروژه در مجموعه شهرک ها و نواحی صنعتی استان سمنان در ایام الله دهه فجر امسال گفت: برای این طرح ها ۲۴‌هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ محمد رضا باقری - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان ضمن بیان اینکه همزمان با دهه فجر ۶۳ پروژه در مجموعه شهرک ها و نواحی صنعتی استان سمنان به بهره برداری می رسد، تاکید کرد: بخشی از این طرح ها عمرانی و مابقی اقتصادی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ هزار و ۸۲۳ میلیارد ریال مجموع اعتبارات پروژه عمرانی و طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان است، افزود: پروژه‌های عمرانی شامل زیرسازی وجدول‌گذاری و آسفالت، اجرای شبکه آب، شبکه داخلی گاز، روشنایی و پست هوایی، فیبرنوری و ابنیه همچون ایستگاه‌های آتش‌نشانی و ساختمان نگهبانی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان سرمایه‌گذاری برای این پروژه‌های زیربنایی و عمرانی را یک هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال عنوان کرد.

باقری با اشاره به بهره‌برداری از ۱۵ طرح صنعتی، اعلام کرد: طرح‌های صنعتی در زمینه تولیدی محصولاتی از قبیل هواکش برقی، اجاق برقی توکار، محصولات فلزی، تولید قند و شکر، کاشی ساختمانی، محصولات بتنی غیرمسلحو بسته‌بندی ظروف و لوازم یکبار مصرف افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح ها سرمایه گذاری بالغ بر ۲۴ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال ایجاد شده است، ابراز کرد: این طرح های صنعتی زمینه اشتغال برای یک هزار و ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۷۰ نفر غیرمستقیم را فراهم کرده اند.

باقری از کلنگ‌زنی پنج پروژه عمرانی در شهرک‌های صنعتی دامغان، شاهرود و سمنان خبر داد و افزود: در این ایام؛ عملیات اجرایی خط انتقال پساب دامغان، شبکه فاضلاب و جدول‌گذاری شاهرود، و مدول دو تصفیه‌خانه و زیرسازی و آسفالت سمنان آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان بیان کرد: عملیات اجرایی پروژه عمرانی ذکر شده با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال نیز به زمین زده خواهد شد.

حیای ۷۳ واحد صنعتی راکد استان سمنان در دولت سیزدهم

وی تصریح کرد: آزادسازی ۵۴ هکتار از اراضی راکد و فسخ قراردادها در جلسات داوری در قالب ۶۶ پرونده و فسخ قرارداد ۸۷ هکتار در قالب۲۰۸ فقره قرارداد از جمله عملکرد واحد حقوقی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تا کنون است.

به گفته  باقری احیای ۷۳ واحد صنعتی راکد با اشتغال مجوز ۱۴۵۳ نفر، رفع ۱۴ نیاز فناورانه، پایش ۱۶۹ واحد صنعتی زیرظرفیت و شناسایی ۲۸ واحد صنعتی مستعد دانش‌بنیان و دانش‌بنیان شدن ۱۶ واحد صنعتی از جمله دستاوردهای شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در دولت سیزدهم است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از تامین و تخصیص منابع آبی به عنوان مهمترین ماموریت و اولویت کاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در دولت سیزدهم نام برد و خاطرنشان کرد: شهرک‌های صنعتی استان در سرجمع تامین منابع آبی، دچار مشکل هستند.

وی، کل منابع آبی در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی استان را کمتر از یک درصد اعلام و تصریح کرد: کل منابع آبی در اختیار بخش صنعت در استان حدود سه درصد است.

تامین آب برای واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی  استان سمنان در  اولویت است

باقری از تامین آب برای واحدهای مستقر در شهرک‌ها به عنوان اولویت نخست این دستگاه نام برد و ادامه داد: در همین راستا یک کمیته نیز در شرکت شهرک‌های صنعتی استان تشکیل شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان عنوان کرد: هدف‌گذاری اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی این استان در حوزه تامین آب، اجرای چهار پروژه بزرگ خط انتقال پساب‌ شهری در شاهرود، دامغان و سمنان و نیز انتقال آب از حبله‌رود به شهرک‌های صنعتی گرمسار و ایوانکی است و با اجرایی شدن این پروژه‌ها، منابع آبی افزون بر ۴۰۰ لیتر بر ثانیه برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان تامین می‌شود.

وی از تلاش برای تسریع در اجرای پروژه‌ها خبر داد وافزود: همه تلاش و همت خود را به کار می‌گیریم که این پروژه‌ها تا پایان دولت سیزدهم به سرانجام برسند.

کد خبر 1748309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha