قم، کانون آغاز کننده فکر انقلاب اسلامی بود

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: قم کانونی بود که آغاز کننده فکر انقلاب اسلامی و پدید آورنده امواج نخستین انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور امروز در مراسم افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی، ۵۷ طرح عمرانی شهرداری قم گفت: تاریخ قم پس از اسلام منحنی پر فراز و نشیبی را طی کرده است، اما هیچ وقت از کارهای فرهنگی، سیاسی و خط نقش آفرینی تهی نشده است.

وی گفت: در یکصد ساله اخیر قم به عنوان بزرگترین حوزه علمیه جهان اسلام و تشیع درآمد و از ویژگی‌های قم متاخر، آن است که نظریه انقلاب شکوهمند اسلامی در قم تولید شد.

 آیت الله اعرافی  با بیان اینکه قم کانونی بود که آغاز کننده فکر انقلاب اسلامی و پدید آورنده امواج نخستین انقلاب اسلامی بود و در دهه فجر یاد همه این پیشگامان را گرامی میداریم گفت: کار در قم کاری متفاوت است، ارزش خدمت در قم ارزش متفاوتی است و بازتاب آن در ایران و جهان دیده خواهد شد و به جایی خدمت می‌کنید که کانون انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و مقاومت اسلامی است.

وی در خصوص افزایش بودجه فرهنگی در شهر هم ابزار خرسندی کرد و ادامه داد: به ورزش بانوان قم با رعایت حدود آن باید توجه ویژه شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه فضای مرکزی قم برای طلبه، مردم و زائران باید به گونه‌ای باشد که فضای معنوی با شرایط مناسب باشد و این فضا ارتقا پیدا کند گفت: باید امکانات در نقاط مختلف شهر عادلانه تقسیم و همه مردم در مناطق مختلف بهره‌مند شوند.

رییس شورای اسلامی شهر قم نیز در این مراسم با بیان اینکه رویکرد شورای اسلامی شهر قم در دوره‌های گذشته از جمله در دوره ششم نظارت بر عملکرد و برنامه‌های شهرداری و سازمان‌های تابعه است، افزود: تقویت پاسخ گویی، تقویت روحیه اجتماعی فرهنگی، ارتباط چهره به چهره با مردم در مساجد و فضای‌های فرهنگی، تقویت و سازمان دهی ملاقات‌های مردمی از دیگر رویکرد هاست.

کد خبر 1748323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha