برگزاری محفل نورانی انس با قرآن کریم در مسجد الزهرا(س) سمنان

صفا  از برگزاری محفل نورانی انس با قرآن کریم در مسجد الزهرا(س) سمنان همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر خبرداد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان ازسمنان؛ محمد مهدی صفا- مدیر کانون فرهنگی هنری محمد رسول الله(ص) سمنان ضمن تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: مسجد الزهرا(س) با مشارکت ارکان مسجد و محوریت شورای فرهنگی مسجد برنامه های مختلفی را در طول این دهه برگزار خواهد کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآنی» در کانون فرهنگی هنری محمد رسول الله(ص) سمنان، افزود: آئین افتتاحیه طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآنی» با محوریت کانون فرهنگی هنری محمد رسول الله(ص)   امروز ۱۶ مرداد ماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد الزهرا(س) برگزار خواهد شد.

صفا با اشاره به حضور استاد پوراحمدی، از قاریان بین المللی در این مراسم، گفت: این مراسم همزمان با شهادت امام موسی کاظم(ع) و  با مشارکت شورای قرآنی مسجد الزهرا(س) شهر سمنان برگزار خواهد شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری محمد رسول الله(ص) سمنان افزود: جلسات هفتگی کرسی تلاوت قرآن طرح «مسجد پایگاه قرآنی» این کانون در روز های دوشنبه هر هفته در مسجد الزهرا(س) برگزار می شود.

وی تقویت و ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان با کلام الهی در جامعه را ضروری دانست و افزود: برگزاری اینگونه محافل، حرکتی بسیار ارزشمند در راستای انس با قرآن به عنوان مقدمه شناخت و عمل به قرآن است.

صفا با تأکید براینکه محافل قرآنی در ارتباط با رشد و تعالی انسان نقشی تاثیرگذار دارد ادامه داد: باید تمام لحظات زندگی انسان با آیات هستی‌بخش قرآن و مفاهیم و معارف قرآنی عجین شود تا اثرات آن را در تمام شئون زندگی مشاهده کنیم.

به گفته وی  محافل قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی انسان و به تبع آن جامعه بسیار تاثیرگذار است و در جامعه امروز که از هر سو با هجمه‌های فرهنگی دشمن مواجه‌ایم، توسل به قرآن و معارف قرآنی بهترین راه مقابله با این هجمه‌ها است.

کد خبر 1748365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha