برپایی ایستگاه صلواتی در شب میلاد امام سجاد(ع)

حجت الاسلام کدخدایی از برپایی ایستگاه صلواتی در شب میلاد امام سجاد(ع) به همت کانون امام سجاد(ع) در روستای قلعه زری خبر داد

حجت الاسلام حسین کدخدایی_ امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی، هنری امام سجاد(ع) مسجد صاحب الزمان(عج) روستای قلعه زری خوسف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی از اقدامات پیش رو در اعیاد شعبانیه به اجتماع بیش از یکصد نفر از خواهران بسیجی اشاره کرد و گفت: در اعیاد شعبانیه برنامه های متنوعی اعم از سخنرانی و برگزاری مسابقات برگزار و در شب میلاد امام سجاد(ع) نیز به همت کانون و کمک خیران ایستگاه صلواتی برپا شده و از شرکت کنندگان پذیرایی می شود.

امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی هنری امام سجاد(ع) مسجد صاحب الزمان(عج) روستای قلعه زری خوسف افزود: در شب میلاد سید الساجدین از ۱۰ نفر از افرادی که مزین به نام سجاد هستند تقدیر به عمل می آید.

حجت الاسلام کدخدایی با اشاره به همکاری خیران، اعتبارات هزینه شده برای برپایی ایستگاه صلواتی و اهدا جوایز را بالغ بر ۱۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: به همت کانون در همه مناسبت های ملی، مذهبی، اعیاد و... برنامه های متنوعی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در معدن قلعه زری بیش از ۴۵۰ خانوار زندگی می کنند، تعداد اعضای کانون را ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیش از ۸۰ درصد را جوانان، نوجوانان و مابقی را بانوان خانه دار و افراد میانسال تشکیل می دهند.

وی از اقدامات صورت گرفته به برپایی مراسم اعتکاف برای۶۰ نفر از بانوان و دانش آموزان دختر اشاره کرد و هزینه اختصاص یافته برای این مراسم و اهدای جوایز به شرکت کنندگان را بالغ بر ۲۰ میلیون تومان اعلام کرد که با کمک خیران انجام شده است.

وی دادن مسئولیت به قشر جوان و نوجوان را یکی از راهکارهای جذب آنها به مسجد دانست و یادآور شد: مسئولیت و اختیارات اعضای کانون در جدولی نوشته و بر روی تابلوی اعلانات مسجد نصب شده است و برآن اساس وظیفه مؤذن، مکبر، جمع آوری کتب دعا و قرآن و... توسط اعضای کانون مشخص شده است.

وی از مشکلات پیش رو به معضل اعتیاد اشاره کرد و گفت: با برگزاری برنامه های فرهنگی و تربیتی به دنبال حل معضلات و مشکلات پیش رو خانواده ها هستیم تا از اعتیاد جوانان جلوگیری شود.

این مدیر کانون از دیگر اقدامات به برگزاری اردوی زیارتی به مشهد مقدس برای ۴۵ نفر از بانوان اشاره کرد و گفت: این تعداد از بانوان بسیجی فعال و بافنده فرش برای عتبات عالیات با کمک خیران در اردوی زیارتی مشهد به مدت سه شب شرکت کردند.

به گفته کدخدایی بانوان فعال روستا در دهه اخیر بیش از ۳۰ تخته فرش برای عتبات عالیات بافته اند.

وی از اعزام ۵۰ نفر از فعالان فرهنگی و اعضای کانون به اردوی زیارتی بقعه متبرکه شاه سلیمان علی با همکاری خیران خبر داد و گفت: برای انجام این اقدام فرهنکی بالغ بر ۱۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی به نیمه شعبان و سالروز ولادت امام زمان (عج) اشاره کرد و گفت: هر ساله در این روز هم ایستگاه صلواتی برپا شده و از ۱۰ نفر از افرادی که مزین به نام حضرت مهدی (عج) هستند تقدیر می شود.

او که حدود ۲۰ سال از عمرش را در این روستا سپری کرده است، از دیگر اقدامات به تأمین لباس فرم، کیف، کفش برای دانش آموز دختر و پسر این روستا در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: مهر ماه امسال هم این اقلام با کمک خیران و صاحبان معدن قلعه زری با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان تهیه و بین ۴۲۰ دانش آموز توزیع شد.

 امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی، هنری امام سجاد(ع) مسجد صاحب الزمان(عج) روستای قلعه زری به حضور گروه جهادی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر طوسی گریزی زد و گفت: ۷۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه در این منطقه حضور دارند و در زمینه اقدامات فرهنگی برای روستای قلعه زری و اقدامات عمرانی برای روستاهای حسن آباد و بیشه از روستای تابعه فعالیت می کنند.

حجت الاسلام کدخدایی رژه موتوری، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و... را از اقدامات صورت گرفته در ایام الله دهه فجر اعلام کرد. 

کد خبر 1748420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha