کانون های فرهنگی هنری راهی برای خروج مساجد از انزوا و خاموشی

حجت الاسلام کاظم صادقی یکی از راه های خروج مساجد از انزوا و خاموشی را وجود کانون های فرهنگی هنری در دل مساجد دانست و تصریح کرد: تجربه ثابت کرده مساجدی که کانون فرهنگی هنری فعال دارند آن مساجد از بن بست و رکود خارج شده و فعال و پویا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، نشست هم اندیشی سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با مدیران کانون های فرهنگی هنری شهرستان جازموریان در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام کاظم صادقی در این نشست، ضمن تسلیت شهادت امام کاظم (ع) و تبریک دهه فجر، گفت: ظرفیت های جازموریان در حوزه فرهنگ، هنر و قرآن را بی بدیل خواند و گفت: این شهرستان در مباحث فرهنگی و قرآنی سرآمد است.

امام جمعه جازموریان ابراز کرد: با توجه به بافت سنتی شهرستان جازموریان، متاسفانه آن طور که باید و شاید ظرفیت های مساجد برای انجام امور فرهنگی پای کار نیامده است.

وی خاطرنشان کرد: وجود کانون های فرهنگی هنری، راه برون رفت و خارج کردن مساجد از رکود است.

حجت الاسلام صادقی یکی از راه های خروج مساجد از انزوا و خاموشی را وجود کانون های فرهنگی هنری در دل مساجد دانست و تصریح کرد: تجربه ثابت کرده مساجدی که کانون فرهنگی هنری فعال دارند آن مساجد از بن بست و رکود خارج شده و فعال و پویا هستند.

امام جمعه جازموریان یکی از بی نظیر ترین ظرفیت های جازموریان را در حوزه قرآنی برشمرد و اظهار کرد: قریب ۹۰۰ قرآن آموز در طول سال زیر نظر مربیان با معارف قرآن کریم آشنا می شوند.

وی با اشاره به این که در شهرستان جازموریان دارای مبلغین، روحانیون مستقر و پاره وقت است، اضافه کرد: مربیان قرآنی از مبلغین و یا مربیان خواهر و برادری هستند که به دلیل تعلق خاطر به حوزه فعالیت های قرآنی به صورت داوطلبانه به متربیان قرآن کریم آموزش می دهند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که امروز در گوشه گوشه شهرستان جازموریان فعالیت های قرآنی انجام می شود، بیان کرد: امروز در دورترین و محروم ترین مناطق این شهرستان مربیان قرآن کریم در حال آموزش معارف قرآن کریم به کودکان، نوجوانان و جوانان هستند.

امام جمعه جازموریان رودبار زمین را مهد شعر و شاعری خواند و خاطرنشان کرد: جازموریان در زمینه هنر به ویژه شعر و شاعری ظرفیت های بی نظیری دارد و شاعران برجسته ای همچون آقای فتحی دارد.

وی گفت: به تازگی یک باب کتابخانه برای شهرستان جازموریان راه اندازی شده و مسئولیت آن را یکی از جوانان حوزه شعر و شاعری بر عهده دارد اما این کتابخانه جوابگوی نیاز شهرستان نیست و می طلبد کتابخانه های باز در مساجد راه اندازی شوند.

کد خبر 1748496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha