برخورد قاطع قضایی با احراز فرار مالیاتی پزشکان و اصناف در استان زنجان

شکوری، با اشاره به صدور حدود ۵۰میلیارد برگه تشخیص فرارمالیاتی در استان، گفت: سه پزشک زنجانی در حوزه فرار مالیاتی دارای پرونده در قوه قضائیه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، فیروز شکوری، مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کشور برای تامین هزینه های خود نیازمند دریافت مالیات است، اظهار داشت: ضروری است برای اداره کشور به سمت  مالیات حرکت بکنیم.

مدیر کل امور مالیات و دارایی استان، با بیان اینکه نهادینه شدن مالیات در کشوراساسی است، ادامه داد: در این صورت کشور پاسخگویی مطلوب برای مطالبات مردم در کشور خواهد داشت.

وی، با اشاره به اینکه دولت در صدد تحقق و هدفگذاری خود در این زمینه است، تصریح کرد: مولد سازی یکی از الویت ها در این خصوص است.

به گفته شکوری، ارزش افزوده برای افراد در جامعه بر اساسی مصرف این افراد از منابع کشور است، کشور را باید بر اساس دریافت مالیات از طریق کسانی که دارایی دارند باید اداره کرد.

وی ، با اشاره به تصویب و اجرای  قانون پایانه های فروشگاهی، گفت: با ایجاد زیر ساخت های در این زمینه دولت دراین راستا اقدامات اساسی خواهد داشت.

این مسئول دراستان، نقش صنوف طلا فروشان و پزشکان را برای اجرای این قانون در کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: اجرای عدالت اجتماعی در این خصوص مهم است.

شکوری، همراهی مودیان و اطلاع رسانی دراین راستا را مهم برشمرد و گفت: سهم زنجان از پرداخت مالیات ۹هرزار و ۲۰۰ میلیارد بوده است و جی تی آی پارسیان متفاوت تر از بقیه صنایع مالیات پرداخت می کند.

به گفته وی با افرادی که از زیر قانون در رابطه با قانون فرار می کنند و فرار مالیاتی دارند به شدت بر خورد می شود.

مدیر کل امور مالیات و دارایی استان، با بیان اینکه مالیات دریافت از حقوق راحت‌ترین راه برای وصول مالیات برای دولت است، افزود: سازمان مالیاتی در صدد به تور انداختن افرادی است که فرار مالیاتی دارند.

شکوری، با بیان اینکه با شهرداری یک مغایرت حسابی داشتیم، افزود: در سال‌جاری حدود یک هزار میلیارد به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز شده است و در ۹ماهه سالجاری حدود ۴۰۹ میلیارد به حساب شهردرای واریزشده است.

وی، با اشاره به اینکه تعداد ۶۵صنف در سال گذشته با میزان و مبلغ  ۳۲۶میلیارد مالیات پرداخت کردند، خبر از پرداخت ۵۰۰ میلیاردی در ۹ماهه سال جاری مالیات دادند.

شکوری، اطلاع رسانی و همکاری در راستای اجرای عدالت را در شرکت ها ی صنعتی را مهم عنوان کرد و گفت: شاخص های مخصوص و صنایع تعیین کننده سهم مالیاتی هر استان را از طریق سامانه مالیاتی مشخص می کند.

این مسئول در استان، با اشاره به اینکه  ۵هزارمودی جدید دراستان شناسایی شده است، اضافه کرد: سازمان مالیاتی مکلف بر پیگیری افراد داری در آمد بالا هستند تا از آنها نیز مالیات اخذ شود.

مدیر کل امور مالیاتی استان، با بیان اینکه ۲۳ پرونده پزشک زنجانی نیز در خصوص فرارمالیاتی در دست بررسی است، تاکید کرد: از تخلفات صنف پزشکی در خصوص فرارمالیاتی سازمان کوتاه نمی آید.

کد خبر 1748510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha