بالغ بر ۸۰۳ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

کاکایی گفت:در حال حاضر بالغ بر ۸۰۳ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و درصد پوشش این بیمه در استان به ۴۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، امروز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه اسکندر کاکایی در نشست خبری که بمناسبت ایام الله دهه فجر برگزار شد، گفت: رویکرد تامین اجتماعی برای توسعه پوشش بیمه در بین اقشار مختلف جامع هاست.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه افزود:یکی از برنامه های ما در سازمان این است که در شرایط سخت بتوانیم بیش از گذشته به مردم خدمات رسانی کنیم لذا سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان خدمتگزار به مردم است.

وی خاطر نشان کرد:حدود چهار سال اخیرمجموع بیمه شدگان اصلی و مستمری بگیران ما در این مدت در مجموع ۲۰ هزار نفر افزایش داشته است همچنین تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در کرمانشاه  ۲۶۷ هزار نفر و تعداد بیمه شدگان اجباری ۱۵۸ هزار و ۴۵۰ نفراست که ۳۴۰۰ نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می کنند.

کاکایی با اشاره به اینکه تعداد بیمه شدگان اجباری در این چهار سال ۹۰۰۰ نفر افزایش داشته است، تصریح کرد: حداقل هفت هزار نفر آنها مربوط به بخش صنعت بوده، که روند افزایش بیمه شدگان اجباری  خصوصا در دو سال اخیر کم سابقه بوده است و این  در حالی است میانگین تعداد بیمه شدگان اجباری در سنوات گذشته سالانه ۱۸۰۰ تا دو هزار نفر بوده، این تعداد در دو سال گذشته هر سال حدود سه هزار نفر بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر ۸۶ هزار مستمری‌بگیر اصلی در استان تحت حمایت هستند که میزان پرداختی مستمری آنها در ماه گذشته ۵۴۴ میلیارد تومان بوده است.

بالغ بر ۱۰ هزار زن خانه‌دار و ۱۳۰۰ دانشجو در کرمانشاه بیمه تامین اجتماعی هستند

کاکایی افزود:طی ۴ سال اخیر مستمری بازنشستگان در قالب طرح همسان سازی و  برخی مصوبات قانونی ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه تامین اجتماعی به تنهایی نمی‌تواند هیچ افزایشی در دستمزدها اعمال کند، تصریح کرد: این نهاد برای هر افزایش مستمری نیازمند مصوبه مجلس و یا هیات وزیران است.

وی خاطر نشان کرد:هزینه های بلند مدت تامین اجتماعی شامل از کارافتادگی، بازنشستگی و فوت می شود و هزینه های کوتاه مدت نیز ازدواج، بیماری یا غرامت دستمزد، بارداری، پروتز، کفن و دفن، سفر و بیکاری  نیز توسط سازمان پرداخت می شود.

کاکایی با اشاره به طرح بیمه فراگیر را درگاه و بستری مناسب جهت بهره‌مندی هم استانی‌ها از خدمات متنوع تامین‌اجتماعی دانسته و گفت: بیمه فراگیرخانواده ایرانی بستری مناسب برای ساختن آینده‌ای مطمئن است و همه هم استانی‌های واجد شرایط را دعوت می‌کنم با سرمایه‌گذاری امن در سازمان تأمین‌اجتماعی، ضمن بهره‌مندی از تمامی مزایا قانونی آرامش و امنیت خاطر اتیه را برای خویش فراهم سازند چراکه سازمان تامین‌اجتماعی به‌عنوان بزرگترین نهاد بیمه گرد اجتماعی در کشور و یک سازمان بین نسلی است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه ابراز کرد: هم اکنون ۵۹ خدمت مهم به صورت غیرحضوری به مردم ارائه می‌شود همچنین تامین اجتماعی هیچگونه پیامکی برای واریز به حسابی خاص ارسال نمی‌کند و مردم باید مراقب این موضوع باشند و  هرگونه سوالی مربوط به تامین اجتماعی دارند از طریق سامانه گویای ۱۴۲۰ پیگیر شوند.

کد خبر 1748581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha