جاهلیت امروز، جاهلیت آمریکا، اروپا و یهود است/باید عظمت روحانیت با اجرای عدالت و تدبیر حفظ شود

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تاکید بر اینکه جاهلیت امروز، جاهلیت آمریکا، اروپا و یهود است، گفت: روزی پوشش از سر برداشته می‌شد و امروز نیز به نام آزادی زنان، زنان به بردگی گرفتار شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید شرف الدین ملک حسینی» امروز در یادواره شهدای روحانی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون که در حسینیه ثارالله یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: انسان‌های فراوانی در کنار بعثت انبیا در گذشته بودند و در پیکارها و مصاف ها حضور پیدا کرده بودند، جان دادند، کشته شدند، اما صف دینداران نه هرگز از درون ضعیف شد و نه در برابر دشمن ضعیف شد و هرگز سر تسلیم فرود نیاوردند.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: هرچند مسیر، مسیر سختی بود و صبر را می طلبید، مسیر انبیا در طول تاریخ، مسیر پاکی‌ها و فضیلت‌ها بوده، اما هیچ گاه این مسیر، مسیر هموار و ساده‌ای نبود، مسیری سخت که باید از جهالت‌های پیشین خود عبور می‌کرد.

وی ادامه داد: باید جامعه‌هایی که رو به نقص و تناقض بود از آن می‌گذشت و عبور می‌کرد و باید از جامعه‌ای عبور می‌کرد که بی‌قانونی، قانون آن جامعه بود و عبور از چنین جامعه‌ای و ایستادن در برابر ولات حکمرانان چنان جامعه‌ای کار ساده‌ای نبود.

آیت الله ملک حسینی با اشاره به اینکه همه انبیا رسالت و وظیفه مشکلی بر عهده داشتند، یادآور شد: مشکل‌ترین رسالت بر دوش نبی مکرم اسلام (ص) بود، چون پیچیده‌ترین جهالت دوران قبل از نبی مکرم اسلام(ص) وجود داشت.

این استاد حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود شهدای روحانی را شهدایی ویژه در بین شهدا دانست که همچون چراغ‌های فروزان می‌درخشند و گفت: این شهدای روحانی که یادواره آنها برگزار می‌شود تا زمانی که زنده بودند، بر خان دانش نشسته بودند.

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارک فجر، این ایام را یادآور حماسه رستاخیز انقلاب اسلامی دانست که با خون شهدا به سرانجام رسید و افزود: حکومت جمهوری اسلامی باید از جامعه‌ای عبور می‌کرد که ولایت طاغوت را پذیرفته و تن به ولایت الله نداده بود.

آیت الله ملک حسینی سیطره طاغوت بر جامعه را به عنوان مرگ آن جامعه تعبیر کرد و یادآور شد: کفر و شرک ویژگی جامعه جاهلی بود، ظلم شرک بوده و شرک نیز ظلم محسوب می‌شود.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه احیای بشریت و نجات آن از دست طاغوت و جاهلیت رستاخیز بوده، اظهار کرد: با توجه به اینکه ما خودپرست هستیم، باید هوای نفس خود را بشکنیم.

وی شکل دادن عدالت الهی را رسالت انبیا دانست و خاطرنشان کرد: انسانی که به عنوان نماینده خداوند بر بشریت حکمرانی می‌کند، این گونه نیست.

آیت الله ملک حسینی ضمن تاکید بر اینکه جاهلیت امروز، جاهلیت آمریکا، اروپا و یهود است، اظهار کرد: روزی پوشش از سر برداشته می‌شد و امروز نیز به نام آزادی زنان، زنان به بردگی گرفتار شده اند.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید انقلاب صادر شود تا تحقیر انسان‌ها پایان یابد، افزود: ذلت برای جبهه ایمانی پذیرفتنی نبوده و روحانیت این موضوع را از بعثت پیامبر (ص) آموخته بودند.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید در برابر کسانی که بی‌تقوایی را ترویج می‌کنند ایستادگی کرد، یادآور شد: اگر کسی جهاد را ترک کند این کار ذلت ابدی محسوب می‌شود، ضمن اینکه ترک جهاد ذلت جامعه بوده و هر کسی در برابر ظلم ایستادگی نکرد، در تاریخ منفور خواهد شد.

آیت الله ملک حسینی با اشاره به اینکه جهاد همیشه برای بشریت آبرو به ارمغان آورده، خاطرنشان کرد: فضا دادن به انسان‌های فاسد در جامعه و ترک جهاد باعث می‌شود تا جامعه رنگ و روی عدالت را نبیند.

کد خبر 1748586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha