رشد ۳۰ درصدی زکات کمیته امداد منطقه‌ یک یاسوج نسبت به سال گذشته

رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج با اشاره به جمع آوری پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات توسط عاملین امداد این منطقه، گفت:این موضوع رشد ۳۰ درصدی زکات منطقه‌ یک یاسوج را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «مصیب حیدری» امروز در نشست تجلیل از عاملین زکات شهرستان بویراحمد که با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع کمیته امداد منطقه یک یاسوج ۲۵۰ روستا دارد که از این تعداد، ۱۰۸ روستا زکات پرداخت می‌کنند و سایر روستاها یا فعال نیستند یا شرایط پرداخت زکات را ندارند.

رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج با اشاره به اینکه تعداد عاملین و مبلغین افتخاری زکات منطقه یک ۹۸ نفر هستند که به همت آنها پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شد، گفت: این میزان زکات حاصل زحمات عزیزان بزرگواری است که در طول یک سال در راستای جمع آوری زکات تلاش کردند.

وی با بیان اینکه مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان شامل زمین، دام، محصولات و نقدی بوده که جهت ساخت مساجد، معیشت و امورات عمرانی مصرف شده، ادامه داد: مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم به صورت مستقیم شامل فطریه عام و سادات توسط خود مردم و پرداخت کنندگان فطریه به نیازمندان و بستگان آنها پرداخت شده و فقط لیست افراد پرداخت کننده توسط کمیته امداد جمع آوری و گزارش شده است.

حیدری ضمن تاکید بر اینکه این موضوع رشد ۳۰ درصدی زکات منطقه‌ یک یاسوج را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد، گفت: بیش از پنج هزار خانوار با جمعیتی حدود ۱۳ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه یک یاسوج هستند.

گفتنی است در پایان این آئین، از عاملین و مبلغین زکات در شهرستان بویراحمد با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1748630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha