حماس به پیشنهاد آتش پاسخ داد

جنبش حماس پس از مشورت با گروه‌های مقاومت به پیشنهاد آتش بس پاسخ داد و قطر آن را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین«حماس» پاسخ خود را به پیشنهاد توافق برای آتش بس در غزه و تبادل اسرا با هدف پایان دادن به جنگی که بیش از چهار ماه است در نوار غزه ادامه دارد، پاسخ داد.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با این پیشنهاد به گونه‌ای برخورد کردیم که آتش‌بس کامل، امداد، پناهگاه و بازسازی، رفع محاصره نوار غزه و تکمیل تبادل اسرا را تضمین کند.

قطر که در کنار مصر نقش میانجی را ایفا می‌کند، در این باره گفت: نسبت به پاسخی که از حماس دریافت کرده است، خوش بین است.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر، گفت: کشورش پاسخ مثبتی از جنبش حماس در رابطه با توافق دریافت کرده است که در آن بر آزادی اسرا مقابل آتش بس در غزه آمده است.

آل ثانی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در دوحه گفت: ما پاسخی از جنبش حماس در مورد توافق دریافت کردیم که شامل ملاحظاتی است و به طور کلی مثبت است.

در همین زمینه، بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما در حال بررسی واکنش حماس در خصوص توافق درباره گروگان‌ها هستیم و روز چهارشنبه با اسرائیل درباره آن بحث خواهیم کرد.

بلینکن ادامه داد: هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، اما هنوز معتقدیم که دستیابی به توافق ممکن است و در واقع ضروری است.

از سوی دیگر، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه گفت: «تحرکاتی» در خصوص توافق برای آزادی زندانیان مقاومت در غزه وجود دارد.

از سویی دیگر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، در اولین اظهار نظر خود پس از ارائه پاسخ حماس به پیشنهاد آتش بس، در پستی در شبکه ایکس گفت: «ما به جنگ غزه تا رسیدن به پیروزی ادامه خواهیم داد».

دفتر نتانیاهو شامگاه سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که مقامات اسرائیلی شرکت کننده در مذاکرات با هدف دستیابی به یک آتش بس جدید در جنگ غزه، در حال بررسی واکنش حماس به توافق چارچوب خود هستند.

در این بیانیه آمده است: پاسخ حماس از سوی میانجی قطری به سرویس اطلاعاتی اسرائیل، موساد، ابلاغ شد و مقامات شرکت کننده در مذاکرات در حال ارزیابی دقیق جزئیات آن هستند.

کد خبر 1748671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha