اجرای گروه‌های سرود کانون فرهنگی شهید کاوه نبیری در جشن‌های انقلاب

کانون فرهنگی هنری شهید کاه نبیری شهر اراک گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص نقش سرود، تربیت و پرورش گروه های سرود و اهمیت سرود؛ سه گروه سرود سماء، سدره المنتهی و گروه سرود دختران اسماء را تشکیل داده که بحمدالله این گروه های سرود موفقیت های گستردهای را در سطوح مختلف کسب کرده اند.

خبرگزاری شبستان: حکیمه پاکباز/ اراک

رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سال ها در سخنرانی ها و برنامه های مختلف خود به اهمیت سرود و تربیت و پرورش گروه های سرود تاکید داشته اند و  هنر سرود را از ظرفیت‌های اثربخش برای گسترش ارزشها و فرهنگ‌سازی در جامعه می‌دانند.

ایشان بارها در سخنان خود درباره‌ نقش سرود و ابعاد گوناگون آن نکات مختلفی بیان کرده‌اند.

جامعه‌ی ایرانی با شعر آمیخته است

(بیانات در دیدار جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب ۱۳۹۷/۰۳/۰۹)

جامعه‌ی ایرانی با شعر آمیخته است و این خیلی نقطه‌ی قوّت بزرگی است... از این فرصت، از این تمنّای موجود و تقاضای موجود در جامعه برای شعر باید استفاده کرد و مفاهیمی را که مردم احتیاج دارند آنها را بدانند یا روشهای عملی‌ای را که مردم احتیاج دارند با آنها آشنا بشوند، در زبان شعر به مردم منتقل کرد.

سرود مثل هوای بهاری است

(بیانات در دیدار شاعران ۱۳۹۵/۰۳/۳۱)

سرود مثل هوای تازه، مثل هوای بهاری نفوذ میکند؛ هیچ لازم نیست وادار بشوند کسانی که آن را ترویج کنند، تقریظ بنویسند، شعر بگویند؛ نه، خود سرود وقتی که خوب تنظیم شد [اثر میکند]. ما این را امروز کم داریم؛ امروز به نظر میرسد که ما به این احتیاج داریم و مرحوم حمید سبزواری (رضوان‌الله‌علیه) در این زمینه بهترین بود.

این بیانات و توجهات رهبر انقلاب به سرود و شعر کانون های فرهنگی هنری مساجد، که پایگاه های فرهنگی و اجتماعی و محلی برای حضور گسترده جوانان و نوجوانان هستند را بر آن داشت تا در این زمینه فعالیت بیشتر کرده و در راستای تبیین سخنان رهبر انقلاب گام بردارند.

یکی از این کانون ها، کانون فرهنگی هنری کاوه نبیری است که از همان روزهای اول به تشکیل گروه سرود پرداخت و امروز گروه های سرود این کانون صاحب رتبه های برتر کشوری، استانی و منطقه ای هستند و اجراهای بسیاری در سراسر ایران اسلامی، حرم مطهر امام رضا(ع) و پیاده روی اربعین حسینی در سه سال اخیر داشته اند.

 درخشش گروه های سرود کانون شهید کاوه نبیری در مسابقات مختلف

اجرای گروه‌های سرود کانون فرهنگی شهید کاوه نبیری در جشن‌های انقلاب

مجید قلعه، مدیر کانون فرهنگی هنری شهید کاوه نبیری با اشاره به فعالیت گسترده این کانون در بخش سرود و آموزش و پرورش نوجوانان و جوانان در این راستا به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: کانون فرهنگی هنری شهید کاه نبیری، سه گروه سرود دارد که گروه سماء اولین گروه کانون است که در رده سنی نوجوانان فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه این گروه سرود حدود ۱۰ سال است که فعالیت دارد، افزود: گروه سرود سماء در حال حاضر ۱۵ عضو دارد که همواره در مسابقات مختلف شرکت کرده و موفق به کسب رتبه های برتر شده اند.

قلعه یکی از افتخارات این گروه را توفیق اجرا در مسیر پیاده روی اربیعن حسینی طی سه سال های گذشته دانست و بیان کرد: علاوه بر آن بارها در مشهد مقدس و در بین زائران حضرت رضا(ع) در مناسبت های مختلف به اجرا پرداخته اند.

تولید کارهای فاخر توسط گروه سرود سماء

اجرای گروه‌های سرود کانون فرهنگی شهید کاوه نبیری در جشن‌های انقلاب

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید کاوه نبیری با بیان اینکه کسب رتبه اول در پویش ملی آوای جنگل یکی از افتخارات این گروه است، ادامه داد: رتبه دوم رویداد ملی فهما، رتبه سوم جشنواره ملی آوای بی نشان ها، رتبه دوم رویداد اجرای پاتوقی کشور و اجرا و رتبه های بسیاری که طی این سال ها توسط این نوجوانان کسب شده است از افتخارات کانون فرهنگی هنری شهید کاوه نبیری اراک است.

قلعه به کارهای فاخری که توسط گروه سرودسماء تهیه و تولید شده است اشاره کرد و گفت: نماهنگ «اربعین عاشقی»، نماهنگ «حسرت»، نماهنگ کلیپ «لبخند» به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار و ... از جمله این کارها بوده است.

وی به اجرای این گروه سرود در شبکه های ملی صدا و سیمایی جمهوری اسلامی ایران و شبکه استانی آفتاب اشاره کرد و ادامه داد: این گروه از جمله گروه های فعال شهر و استان است که همواره در بسیاری از برنامه ها دعوت و اجرا دارد.

گروه سرود سدره المنتهی دومین گروه کانون شهید کاوه نبیری

اجرای گروه‌های سرود کانون فرهنگی شهید کاوه نبیری در جشن‌های انقلاب

قلعه با اشاره به اینکه گروه سرود سدره المنتهی دومین گروه سرودی است که به همت کانون فرهنگی هنری شهید نبیری و بنا به استقبال اعضای کانون تشکیل شده است، گفت:این گروه در رده سنی نونهالان فعالیت می کند.

وی با اشاره به اینکه این گروه نیز از سال ۱۳۹۹ به مربی گری محمد مداح شروع به فعالیت کرده است، بیان کرد: این گروه نیز موفقیت های زیادی را کسب کرده است که از جمله آنها می توان به کسب رتبه دوم در رویداد ملی آوای جنگل و رتبه پنجم لیگ سرود کشور اشاره کرد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید کاوه نبیری با بیان اینکه گروه سرود سدره المنتهی در حال حاضر ۲۰ عضو فعال دارد، ادامه داد: این گروه همواره در برنامه های مختلف در سطح استان و همچنین در مساجد به اجرا می پردازد.

تاسیس گروه سرود دختران اسماء در سال جاری

اجرای گروه‌های سرود کانون فرهنگی شهید کاوه نبیری در جشن‌های انقلاب

قلعه در ادامه با اشاره به افتتاح گروه سرود دختران اسماء کانون فرهنگی هنری شهید کاوه نبیری، تحت نظر خانم منتظران، گفت: این گروه نیز حدود سه ماه است که شروع به فعالیت کرده است.

وی اظهار داشت: این گروه نیز در همین زمان کوتاه موفقیت هایی را کسب کرد و کاندید دریافت بهترین جایزه رویداد شهید القدس اراک که در ایام دهه بصیرت در شهر اراک برگزار شد، شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید کاوه نبیری اراک با بیان اینکه این گروه در حال حاضر ۲۰ عضو فعال دارد، ادامه داد: همچنان با استقبال برای عضویت در این گروه سرود روبرو هستیم ولی در حال حاضر این گروه تکمیل شده و برای آموزش نیازمند مربی هستیم.

 اجرای گروه های سرود کانون فرهنگی شهید کاوه نبیری در جشن های انقلاب

اجرای گروه‌های سرود کانون فرهنگی شهید کاوه نبیری در جشن‌های انقلاب

قلعه در ادامه با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اراک به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی آلبومی تحت عنوان آلبوم خاطره ها را منتشر کرده است، بیان کرد: این سازمان پنج سرود انقلابی را تنظیم مجدد کرده و ۵ گروه مختلف این سرودها را بازخوانی میکنند که سه تا از این گروه های، گروه های سرود کانون فرهنگی هنری شهید کاوه نبیری هستند.

وی همچنین به حضور گروه های سرود کانون فرهنگی هنری شهید کاوه نبیری در اجراهای پاتوقی دهه فجر اشاره کرد و ادامه داد: ما یک جشن بزرگ انقلاب را در کانون برگزار خواهیم کرد که گروه های سرود در این جشن به اجرا خواهند پرداخت.

کد خبر 1748674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha