رقابت گروه‌های تئاتر و سرود مساجد و محلات در جشنواره هنرهای مردمی مشهد

رئیس اداره هنری و تبلیغات شهری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد از انتشار فراخوان بخش نمایش هنرهای مردمی ١۴٠٣ خبر داد.

علی مسافری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت: جشنواره هنرهای مردمی شامل چند بخش است که بخش نمایش هنرهای مردمی که در سه قالب تئاتر محله، تئاتر خانواده و اجراهای تک‌نفره تعریف شده یکی از قسمت های آن است.

وی ادامه داد: در تئاتر محله زمینه برای حضور گروه‌های مختلف از جمله گروه های نمایشی کانون های فرهنگی هنری مساجد، با موضوعات منتشر شده در فراخوان محیاست که عمدتا فعالیت‌ها بصورت تئاتر میدانی و اجراهای کوتاه طراحی شده است.

رئیس اداره هنری و تبلیغات شهری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد افزود: بخش تئاتر خانواده نیز زمینه ای جهت مشارکت اعضای خانواده در بیان نمایشی یک مسئله و موضوعات فرهنگی و اجتماعی را فراهم کرده است و خانواده ها می بایست فیلم اجراهای خود را جهت داوری ارسال نمایند.

وی گفت: همچنین تئاتر تک نفره که با رویکرد بهره‌مندی از ظرفیت‌های فردی در انتقال مسائل و موضوعات مندرج در فراخوان با استفاده از شیوه‌های مختلف اجرایی همچون نقالی، استنداپ کمدی و... دیده شده که علاقه‌مندان این بخش می بایست مطابق شرایط فراخوان ارسال نمایند.

 مسافری یادآور شد: در بخش سرود جشنواره هنرهای مردمی نیز که قبلا فراخوان آن منتشر شده بود ، تمامی گروه‌های علاقه‌مند به ویژه گروه های سرود مساجد و مدارس، می‌توانند نسبت به انتخاب موضوع و ارائه‌ اثر در این بخش شرکت کنند. 

وی با اشاره به این موضوع که داوری گروه‌های شرکت‌کننده در هر منطقه انجام خواهد شد، افزود: ازمیان برگزیدگان هر محله، لیگ سرود محلات جشنواره هنرهای مردمی شکل خواهد گرفت.

رئیس اداره هنری و تبلیغات شهری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: گروه‌های منتخب در رویدادهای مهم سال مشغول به فعالیت و اجرا خواهند بود. نفرات برتر براساس ارزیابی‌هایی که از طریق تعداد و کیفیت اجراها انتخاب خواهند شد ضمن دریافت جوایز و تقدیر، به مرحله‌ نهایی داوری و دریافت جوایز اصلی جشنواره صعود خواهند کرد.

پایان پیام/

کد خبر 1748677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha