حلّال مشکلات کسانی باشید که در خط مقدم صنعت سینما هستند

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها به عنوان رویداد فرهنگی تاثیر مثبتی در نشاط جامعه دارند، گفت: باید برای جامعه تولیداتی در عرصه هنر تهیه شود که نیاز عموم باشد، سینما می‌تواند پیوند خانواده‌ها را محکم کند و تصویری از زندگی ایرانی و اسلامی را به جهانیان نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، غلامرضا منتظری در مورد حضور فیلم‌هایی که نمایانگر سینمای ایران در جشنواره فجر است، گفت: جشنواره فرصتی برای شکوفایی استعدادها و قابلیت‌های فرهنگی و هنری در گستره تمام کشور است، لذا جشنواره‌ها باید به سمتی حرکت کنند که ما شاهد رشد و شکوفایی چهره‌های موثر هنری به ویژه صنعت سینمای کشور باشیم.

خروجی جشنواره فجر در حکم پنجره ای باز به روی اندیشه‌ها است

نماینده مردم گرگان و آق قلا با تاکید بر اینکه جشنواره‌ها باید دنبال کننده اهداف آرمان انقلاب اسلامی باشد، افزود: انتظار می‌رود جشنواره‌ای که با نام مقدس دهه "فجر" عجین شده است خروجی آن در حکم پنجره‌ای باز به روی اندیشه‌ها باشد که ابعاد مختلفی از دستاوردهای انقلاب اسلامی عزت، شکوفایی، اخلاق، معنویت، مقاومت و استواری ملت ایران را به تصویر بکشد برهمین اساس باید تولیدات ما به این سمت سوق پیدا کند.

جشنواره فجر مسیری برای نشاط و شادکامی است

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه جامعه بیش از هر زمانی به نشاط و شادکامی احتیاج دارد و جشنواره فیلم فجر مسیری برای رسیدن به نشاط اجتماعی است، یادآور شد: تجربه اکران فیلم‌ها در ژانر طنز خلاء کمبود شادی در جامعه را نشان داده است، سینما مسیری برای سوق دادن جامعه به سمت شادی است.

منتظری با تاکید بر اینکه جشنواره‌ها باید بر پایه و اساسی شکل بگیرند، اظهار داشت: زمانی می‌توانیم جشنواره امسال و سال گذشته را ارزیابی کنیم که یک شاخص و ترازی برای مقایسه فیلم‌های آن وجود داشته باشد، اگر برنامه درستی توسط شورای سیاستگذاری فیلم‌ها و وزارت فرهنگ و ارشاد ترسیم شود به راحتی می‌توان به جهت کمیت و کیفیت آثار تولیدی و سینمایی را تحلیل کرد که این همان افق و چشم انداز سینمای ایران است.

 عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جشنواره فیلم فجر باید به فیلم اولی‌ها توجه کنیم، تاکید داشت: فیلم اولی‌های امسال فیلمسازان آینده کشور خواهند بود، ایجاد اشتغال در سطح ملی و بین المللی در سینمای ایران مسئله مهمی است.

حل مشکلات کسانی که در خط مقدم صنعت سینما خدمت می‌کنند، واجب است

نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مشکلات اهالی سینما را باید شنید و راهکارهای مناسبی برای آن تعیین کرد، اظهار داشت: اگر علاقمند هستیم صنعت سینمایی کشور پیشرفت کند و جشنواره سال ۱۴۰۳ بهتر از سال جاری باشد باید کاستی‌های این حوزه برطرف شود این مهم رخ نمی‌دهد مگر اینکه مشکلات کسانی که در خط مقدم صنعت سینمای کشور قرار دارند برطرف شود.

سینما جزو صنایع فرهنگی ما محسوب می‌شود

وی با بیان اینکه آثار تولیدی باید در حد انتظار باشد، تاکید کرد: سینما جزو صنایع فرهنگی ما محسوب می‌شود که می‌تواند با سایر تولیدات جهان رقابت داشته باشد، تاثیر آن بر روی زندگی انسان‌ها بسیار زیاد است، ما امروز می‌توانیم با تولید آثار هنری در مقیاس جهانی در صنعت سینما حرفی برای گفتن داشته باشیم و قابلیت‌های خود را نشان دهیم.

منتظری با بیان اینکه برگزاری جشنواره به عنوان رویداد فرهنگی تاثیر مثبتی در نشاط جامعه دارد، تاکید کرد: هنر در اوقات فراغت معنا پیدا می‌کند، موسیقی، سینما، تئاتر و… در زمان‌هایی مفهوم خواهند داشت که بتوانیم به آسودگی و آرامش آن را دنبال کنیم، باید برای جامعه تولیداتی در عرصه هنر تهیه شود که نیاز عموم باشد. سینما می‌تواند پیوند خانواده‌ها را محکم کند و تصویری از زندگی ایرانی و اسلامی را به جهانیان نشان دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی با تاکید بر اینکه استقبال از فیلم‌های کمدی بسیار چشم گیر است، اظهارداشت: انسان بین شادی و غم و کشش بیشتری به شاد بودن دارد و هرکدام بخشی از زندگی ما را تشکیل می‌دهد، تجربه نشان داده ما اگر با مباحث طنز موضوعات را مطرح کنیم، کشش جامعه برای دیدن و شنیدن بیشتر خواهد شد و به همان نسبت هم تاثیر خواهد گذاشت، با تمام این تفاسیر باید بپذیریم جامعه امروز نیازمند فیلم‌های در ژانر طنز است.

کد خبر 1748710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha