ایجاد ۴۷ هزار شغل چشم انداز منطقه آزاد اینچه برون/ یکپارچه سازی و مدیریت واحد در مناطق آزاد انجام شود

ملک حسینی گفت: یکپارچه سازی و مدیریت واحد در مناطق آزاد جزو اولویت ها است و باید انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حسن ملک حسینی امروز (چهارشنبه ۱۸ بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اهمیت مناطق آزاد بر هیچ کسی در سطح جهان پوشیده نیست و بسیاری از اقتصادهای جهان بر مبنای مناطق آزاد است.

مدیرعامل منطقه آزاد اینچه برون با بیان اینکه اقتصاد این کشورها نیز بر مبنای مناطق آزاد پایه گذاری شده است، افزود: ۸۰ درصد ترانزیت کشور از طریق مناطق آزاد است و پیش برندگی کشور و پاشنه آشیل آن در مناطق آزاد قرار دارند.

وی با اشاره به وجود هفت منطقه آزاد در کشور، گفت: در حال حاضر ۱۸ منطقه آزاد در نقاط مرزی و استراتژیک کشور قرار گرفته اند.

ملک حسینی ادامه داد: در مناطق آزاد مردمی سازی و جهانی سازی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در جهت سازندگی و پیش برندگی کشور کار شود.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد، بهشت سرمایه گذاران است و ذینفعان زیادی دارد، گفت: ذینفع محلی، منطقه ای، کلی، فراملی و بین المللی از ذینفعان این مناطق هستند.

مدیرعامل منطقه آزاد اینچه برون افزود: منطقه آزاد اینچه برون به مساحت ۱۲ هزار و ۵۷۷ هکتار در شمال استان گلستان قرار دارد که از شمال به مرز ایران- ترکمنستان و از جنوب به مجتمع پنروشیمی گلستان محدود شده است و در حدفاصل ۴۰ کیلومتری شهر گرگان واقع شده است.

وی ادامه داد:عبور کریدور منطقه ای خط راه آهن ایران- ترکمنستان- قزاقستان، وجود پایانه مرزی اینچه برون، نزدیکی به فرودگاه بین المللی، همجواری و ارتباط با بازارهای پرجمعیت کشورهای cis و آسیای میانه، دارا بودن امنیت تاریخی، وجود بازارهای گسترده غلات، انرژی، کانی، خواروبار، محصولات نفتی و بکر بودن این منطقه در جهت بارگذاری و صنایع مختلف از فرصت ها و جذابیت های خاص و ویژه این منطقه جهت سرمایه گذاری است.

ملک حسینی با بیان اینکه منطقه آزاد اینچه برون، نهمین منطقه آزاد مصوب و رسمی کشور است، گفت: پیگیری های مکرر منطقه آزاد اینچه برون و اخذ کد شناسه ملی برای هر هفت منطقه آزاد جدید التاسیس از سوی ثبت اسناد و املاک کشور، تهیه نقشه محدوده قانونی ممهور به مهر هیئت دولت، پیگری اتصال کریدور شمال و جنوب از وزارت راه و شهرسازی، شرکت ساختمان و قرارگاه خاتم، شرکت در چهار نمایشگاه و معرفی ۱۱۰ بسته سرمایه گذاری برای سرامایه گذاران داخلی و خارجی، تهیه ۱۱۰ بسته سرمایه گذاری به صورت کتابچه و کتاب الکترونیکی، ایجاد سایت و اپلیکیشن منطقه آزاد از جمله اقدامات موثر انجام شده منطقه آزاد اینچه برون است.

وی با اشاره به رویکرد و چشم انداز منطقه آزاد اینچه برون بر اساس طرح جامع، افزود: تهیه مطالعات طرح جامع و ارزیابی اثرات زیست محیطی eia منطقه آزاد و ارجاع آن به شورای پژوهشی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد اینچه برون اظهارداشت: چشم انداز منطقه آزاد اینچه برون بر اساس طرح جامع، ایجاد ۴۷ هزار شغل، استقرار یک هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی، شهرک متالورژی، شهرک پتروشیمی، افزایش بار ریلی به ۱۳.۷ میلیون تن، افزایش سه برابری ارزش افزوده بخش صنعت استان، افزایش بار جاده ای به ۶.۳ میلیون تن، صادرات از منطقه ۹.۳ میلیون تن به ارزش ۶.۲ میلیارد دلار، افزایش ترانزیت به ۲ میلیون تن و افزایش حجم بار تا ۲۰۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ است.

وی ادامه داد: با توجه به مطالعات طرح جامع منطقه آزاد اینچه برون، مجموع کمک های دولت در بازه کوتاه مدت (هفت سال اول) جخت راه اندازی، حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان است.

ملک حسینی این را هم گفت که تکیه گاه اصلی مناطق آزاد بخش خصوصی است و راهبرد منطقه آزاد بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، مشارکت بخض خصوصی است.

وی، یکی از مهمترین برنامه ها در منطقه آزاد اینچه برون را دهکده لجستیک عنوان کرد و افزود: در این راستا مطالعات انجام شده و برآوردها انجام شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد اینچه برون، فنس کشی محدوده منطقه آزاد، آبرسانی به منطقه آزاد اینچه برون، برق رسانی، گازرسانی، مطالعات طرح تفصیلی، مطالعات دهکده لجستیک و اجرا و مشارکت بخش خصوصی را از دیگر برنامه ها برشمرد.

ملک حسینی تاکید کرد: یکپارچه سازی و مدیریت واحد در مناطق آزاد جزو اولویت ها است و باید انجام شود.

کد خبر 1748797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha