وزیر آفریقای جنوبی با حجاب و بااستناد به احادیث نبوی از فلسطینی‌ها حمایت کرد

نالیندی پاندور، وزیر روابط و همکاری های بین المللی آفریقای جنوبی در دیدار با جامعه مسلمان این کشور در حالی که روسری بر سرداشت و با استناد به احادیث نبوی حمایت خود را از فلسطین اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، نالیندی پاندور، وزیر روابط و همکاری های بین المللی آفریقای جنوبی، با بیان اینکه کشورش همچنان حامی مردم فلسطین و مطالبات عادلانه آنها خواهد بود، تاکید کرد: ارزش های اسلامی شامل بسیاری از نگرش‌ها و رفتارهایی است که خواستار حمایت از مظلومان در برابر ظالمان است و بر مسلمان جایز نیست تا با کسانی که به دیگران ظلم می کنند یا از ظالمان حمایت می کنند، همکاری کنند.

وی روز سه شنبه در دیدار با جامعه مسلمانان گفت: احادیث شریف نبوی نقش تعیین کننده ای در درک و جذب ارزش‌های واقعی که هدایت کننده رفتار مسلمانان است، ایفا می کند.

در این دیدار، نالیندی پاندور در حالی که روسری بر سر داشت،  به احادیث شریف نبوی در نفی ظلم و حمایت از مظلوم اشاره کرد.

وزیر روابط و همکاری‌های بین المللی آفریقای جنوبی به احادیث دیگری از پیامبر اکرم(ص) درباره ظلم و ظالم اشاره کرد و گفت: دیپلماسی آفریقای جنوبی این است که همکاری مسلمانان با افراد یا نهادهایی که به مردم ظلم می‌کنند، جایز نیست.

وی گفت: «ما باید از حمایت ظالمان خودداری کنیم تا مانع گسترش فعالیت آنها در جهان بشویم.

وی افزود: حمایت از مظلومان در جهان یک وظیفه است و مستلزم مشارکت در فعالیت هایی است که ظالمان را در قبال اعمال خود پاسخگو می کند.

وی خطاب به اعضای جامعه مسلمانان در آفریقای جنوبی گفت: به صراحت به شما می گویم که  من آرزوی رئیس دولت آفریقای جنوبی را ندارم. من یک کارمند دولت هستم و انشاءالله در آنجا حضور خواهم داشت و با هر گونه فعالیتی از فلسطینی ها حمایت می‌کنم.

نالیندی در پاسخ به اتهامات رژیم صهیونیستی به شخص وی و دولت آفریقای جنوبی مبنی بر اینکه بازوی قانونی فلسطینیان است، گفت: اینها برخی از اخبار جعلی و توهین‌هایی است که آنها در مورد خانواده من، شوهرم و فرزندانم صحبت می‌کنند، اما اشکالی ندارد. ما می‌گویین به راهمان ادامه خواهیم داد و مردم فلسطین بدانند که آفریقای جنوبی در کنار آنها ایستاده است و این تلاش‌ها را رها نخواهیم کرد.

گفتنی است، در ۲۹ دسامبر، آفریقای جنوبی یک دادخواست ۸۴ صفحه ای را تنظیم کرد که با مستندات قاطع جنایات نسل کشی اسرائیل علیه فلسطینیان در نوار غزه را مستند کرده و از دیوان بین المللی دادگستری خواست تا «دستور فوری»  برای توقف جنگ صادر کند تا زمانی که پرونده به نتیجه برسد.

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا اقداماتی را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه و تحریک مستقیم به آن اتخاذ کند.

کد خبر 1748799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha