دهها کشته و زخمی در دو انفجار در جنوب غربی پاکستان

دو انفجار در ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان یک روز قبل از انتخابات پارلمانی منجر به کشته و زخمی‌شدن دهها نفر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العربی الجدید، یک روز قبل از رای گیری در انتخابات پارلمانی، دو انفجار امروز(چهارشنبه ۱۸ بهمن)  دفاتر انتخاباتی در استان بلوچستان در جنوب غربی پاکستان را هدف قرار داد که منجر به کشته شدن ۳۵ نفر و زخمی شدن دهها نفر دیگر شد.

انفجار اول در منطقه باشین در دفتر انتخاباتی یکی از نامزدهای مستقل پارلمان منطقه‌ای بلوچستان به نام «اسفندیار کاکر» رخ داد که منجر به کشته و زخمی شدن دهها نفر شد.

انفجار دوم پس از دقایقی از انفجار اول در دفتر انتخاباتی جمعیت علمای اسلامی به ریاست «مولوی فضل الرحمن» رهبر معنوی در پاکستان به وقوع پیوست که در این انفجار نیز دهها نفر کشته و زخمی شدند.

انفجار دوم، دفتر مولوی عبدالواسع، نامزد جمعیت پارلمان مرکزی را هدف قرار داد. اما قبل رسیدن به آن، منفجر شد.

 دولت محلی در ایالت بلوچستان در بیانیه ای کوتاه تاکید کرد: این دو انفجار منجر به کشته شدن ۲۷ نفر و زخمی شدن بیش از ۴۵ نفر دیگر شده است.

منابع قبیله ای به العربی الجدید گزارش دادند: تعداد کشته شدگان به بیش از ۳۵ نفر و تعداد زخمی‌ها به دهها نفر رسیده است.

دولت پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد: وضعیت تعدادی از مجروحان وخیم است و آنها به بیمارستان‌های مختلف منتقل شدند و احتمال دارد آمار کشته شدگان افزایش یافت.

از سوی دیگر، جان اچکزی، وزیر موقت اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان، گفت: عملیات امدادرسانی ادامه دارد، به همین دلیل ارایه آمار دقیق سخت است.

وی از پاکستانی‌ها خواست در کنار نیروهای امنیتی برای مقابله با بحران امنیتی بایستند.

این وزیر از مردم پاکستان خواست تا فردا از منازل خارج شوند و در مراکز رای گیری حضور یابند. زیرا خروج آنها دشمنان این کشور را شکست خواهد داد.

کد خبر 1748803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha